Blogosfera Škola za 5

Posljednji tjedan nastavne godine i neizvjesnost po pitanju nove

S visokim temeperaturama topi se i znanje učenika, iako su neki izabrali baš posljednji tjedan kako bi pokazali što sve (ne)znaju. Kao i unatrag deset godina od kada se koriste, e-sustavi u kojima se evidentiraju podaci učenika krajem nastavne godine otkazuju, pa nastavnici hvataju kasne noćne sate kako bi odradili administraciju. Edukacije za eksperimentalnu primjenu "Škole za život" za sada su samo virtualna stvarnost. Kao i uvijek, samo najbolje za hrvatske škole!
Objava 14. lipnja 2018. 0 komentara 1307 prikaza
Foto: pexels.com
Foto: pexels.com
Kraj još jedne nastavne godine

Nakon 1. lipnja, bez obzira kazuje li kalendar školske godine drugačije, nastava i svaki njen suvisli oblik realizacije završavaju. Čak i oni najmarljiviji učenici koji su cijelu godinu aktivno sudjelovali u svim njezinim oblicima posustaju. Nakupljeni umor, dolazak ljeta i vrućina, miris školskih praznika...

Tim više ispadaju smiješne akcije onih učenika koji u posljednji tren pokušavaju nešto učiniti sa svojim ocjenama, jer ono što nisu pokazali tijekom proteklih devet mjeseci neće niti posljednji tjedan. Svakoj generaciji to obavezno napomenem na početku, a onda i na konkretnim primjerima na kraju nastavne godine: ocjene i znanje sakupljaju se cijele godine. Ne poliraju se u zadnjem tjednu.

No, današnje generacije, odgajane u potpuno zaštićenom roditeljskom okruženju ne poznaju osjećaj odgovornosti. Stoga javnu izjavu pred cijelim razredom da je pojedina ocjena poklonjena (jer je baš ona nedostajala da upotpuni prosjek 5.00, ili omogući prolazak s odličnim – 4.50) ne doživljavaju kao sramotu, nego kao uspjeh. Je li im za zamjeriti? Društvo u kojem živimo ionako ne cijeni rad i upornost nego „poprečne metode“ – žicanje, ispod stola i slično.

Po završetku nastave opet nam izgleda predstoji noćni rad. Unatrag deset godina, od kada je uveden sustav e-matica (elektronsko prikupljanje i obrada podataka svakog pojedinog učenika potrebno za ispis njegove svjedodžbe) problemi u terminu kad se ona tijekom godine najviše koristi su takve naravi da zbog preopterećenosti sustav ne funkcionira. Učestali problemi poput onemogućenog pristupa, zamrzavanja ili pada kompletnog sustava ponavljaju se iz godine u godinu.

Problem je očit; sustav je kvalitetom neadekvatan i ne može izdržati količinu korisnika koja istovremeno na njemu radi. Poučeni višegodišnjim iskustvom o nemogućnosti rada tijekom dana, razrednici postavljaju alarm na svom satu u razna doba između ponoći i šest sati ujutro kako bi odradili posao potreban da njihovi učenici na vrijeme dobiju svjedodžbu potrebnu za upis i nastavak školovanja. Iako se godinama upućuju iz zbornica brojne pisane i usmene zamolbe prema resornom ministarstvu, Carnetu i tvrtki ITC King (proizvođač spornog softwarea) poboljšanja do sada nije bilo.

Sudeći prema činjenici kako je već u završnom tjednu nastave sustav e-imenika, koji za sad ima znatno manji broj korisnika od e-matice, postao najprije iznimno spor da bi u određenim trenucima radnog dana prestajao uopće funkcionirati, za očekivati je da će i ova nastavna godina završiti radom u noćnoj smjeni. Samo najbolje za naše školstvo!

Svaki kraj je ujedno i novi početak, a taj početak u rujnu s posebnom neizvjesnošću očekuju škole koje su se prijavile za sudjelovanje u eksperimentalnom projektu "Škola za život". Iako im je početak edukacije (pripreme za sve novosti koje ih očekuju od rujna) najavljen za vrijeme proljetnih praznika u travnju, do sada još nije održana niti jedna edukacija uživo. Ona se za sada odvija virtualno.

Zapravo, ne radi se o nikakvoj edukaciji, nego nizu zadataka i pitanja na koja nastavnici moraju odgovarati i rješavati ih, da bi nakon toga kao nagradu dobili virtualnu značku/ zvjezdicu. Koliko je prvotno oduševljenje onih rijetkih entuzijasta koji su u to krenuli dobrovoljno na brzinu splasnulo govori i obraćanje jednog nastavnika na društvenoj grupi koja okuplja nastavnike iz cijele Hrvatske: Ove navodne edukacije sramota su i ponižavanje hrvatskih nastavnika. U posljednjim tjednima nastave, kada smo okupirani ocjenjivanjem i želimo se maksimalno posvetiti učenicima, vi nam on line zadajete zadatke koje moramo izvršiti u zadanom roku. Kroz te zadatke mi ćemo vam napraviti nove nastavne planove i programe, kompletni kurikul, kriterije i elemente ocjenjivanje, a vi odozgo ćete za to pokupiti novac i slavu.

Druga se pak nastavnica pita što će se dogoditi ukoliko ona prestane izvršavati te svoje virtualne zadatke, budući da ne vidi u njima nikakav smisao.

Ništa manje pesimistični nisu niti nastavnici Informatike kada je u pitanju količina informacija kojom raspolažu po pitanju redovne nastave njihovog predmeta koja se od jeseni uvodi u pete razrede svih osnovnih škola. Njihova edukacija također se odvija virtualno, pri čemu se nastavnici žale kako pojedini predavači niti poznaju materiju, niti posjeduju stručnost kako bi o istoj mogli ikoga educirati.

Ljeto je tu, a jesen će doći još i brže. U jesen škole ponovno otvaraju vrata svojim učenicima, a poznato je da životna škola (Škole za život; op. prevedeno) najviše košta. Jedne novaca, druge živaca.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.