Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Putnik bez koraka

Šri Lanka – Biser Indijskog Oceana 13. Dio (Dobrodošli u ludilo zvano KORONA)

Objava 02. ožujka 2021. 0 komentara 1019 prikaza
Foto: Slaven Škrobot
Epski zalazak sunca

Drugi dan u Dalawelli odlučili smo provesti najjednostavnije moguće te provesti veći dio dana na plaži i konačno uhvatiti zalazak sunca! Nevjerojatno je da dvanaest dana nismo bili te sreće. Kada sam istraživao Šri Lanku i prvi puta u tražilicu upisao nešto vezano uz ovaj otok, prva slika koju sam ugledao bila je lokacija koju sam odredio za današnji zalazak.

Fascinantno je to da je to jedino mjesto od svih koje nisam uspio pronaći i sve do popodneva u Dalawelli nisam saznao gdje se lokacija nalazi. Veći dio dana proveli smo u istom kafiću kao i dan ranije, odmah iznad plaže. Tu smo malo napunili baterije, jeli i uživali. Htio sam da krenemo malo ranije i da na zalazak stignemo prije vremena kako bi sve stigli. S tim izlascima i zalascima je uvijek kaos i nikada dosta vremena. Uvijek je strka i zbrka kada krene.

Kako smo imali isti problem s pronalaskom te plaže s palmama, bilo je potrebno da svako malo netko izađe iz auta i provjeri da li smo na dobrome mjestu kako bi što manje imali posla sa mnom i s kolicima. Nakon par poprilično konfuznih situacija te par zbunjenih lokalaca koji nisu imali pojma gdje se naša lokacija nalazi, shvatili smo da se na našoj lokaciji gradi ni manje ni više nego ogroman hotel! Procijenili smo da se ipak i dalje isplati otići tako da smo na samu plažu stigli nešto prije zalaska. Bilo je potrebno još samo da nam se za kraj sunce konačno smiluje.

Epski zalazak sunca

Često sam čitajući razno razne blogove čitao o zalascima sunca na ovome otoku no, ja kakav sam, ne vjerujem dok ne vidim svojim očima. Nadao sam se da ćemo barem jednom dobiti koliko toliko zadovoljavajući zalazak sunca i osjetiti tu čarobnost o kojoj sam čitao i o kojoj su mi pričali. Sve sam više počeo uspoređivati ovdašnji zalazak s pronalaskom misterioznog leoparda.

Ono što je uslijedilo bio je jedan od najljepših zalazaka sunca koje sam vidio. Boje su postajale sve nestvarnije i nebo je prelazilo iz žutog u goruće narančasto da bi na kraju prešlo u ljubičasto i rozo. Jedini trn u oku bio je taj hotel i to baš na tim palmama koje sam ja odabrao!

Po povratku u smještaj Matej, Manoj i ja, prošetali smo gradićem te se sjeli u neki kafić popiti koju pivu. Bila je to naša zadnja večer na ovome otoku. Bez obzira na to, možda smo te tada i najviše zabavili i nasmijali.

Galle

Ujutro smo se uputili prema aerodromu koji se nalazi kakvih tri sata vožnje od Dalawelle. Kako nam je let bio tek u 20:00, imali smo sasvim dovoljno vremena stati u Galle, maleni gradić izgrađen od strane Britanaca na zapadnoj strani otoka. Gradić smo obišli poprilično brzo te nakon što smo obišli i najpoznatije mjesto u ovom e gradu, Galle fort, sjeli smo se u restoran pojesti nešto i predahnuti od nesnosne vrućine.

Vrijeme je prolazilo poprilično brzo i ubrzo je bilo vrijeme za pokret prema aerodromu. U to se vrijeme kako u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj odvijala prava histerija oko korona virusa i iskreno nismo znali što naš čeka ni na aerodromu a ni doma.

Slaven ŠkrobotFoto: Slaven Škrobot 1 / 10

Aerodrom

Po dolasku na aerodrom, teškog srca oprostili smo se od Manoja. Moram priznat da sam baš zavolio čovjeka i da mi je u svega dva tjedna postao prijatelj. Takvu vezu ne stvoriš s mnogo ljudi, a kamoli s nekim od vodiča na putovanju.

Na aerodromu je sada vladala apsolutno drukčija situacija od one kada smo tek došli. Sada su svi nosili maske, kontrole su bile puno striktnije i detaljnije te se osjetila ta „napetost“ u zraku. Pregledali su nas kao nigdje i ovaj put su mi čak i kolica profurali kroz rentgen. Mene su naravno prebacili na stolac pored. Nisam to još doživio nigdje te sam kroz šalu policajce upitao ako mogu fore radi, uslikati kolica na rentgenu. Jedino što sam dobio bio je mrski pogled nazad. Jebiga, probao jesam!

Sve je prošlo u najboljem mogućem redu i ubrzo smo se ukrcali na avion!

Doha

Nakon  četiri sata vožnje sletjeli smo u Dohu nešto iza 22:00. Iako je pad temperature bio osjetan naspram onog na Šri Lanki, žalio se nisam jer je sve bilo još poprilično podnošljivo. U Dohi smo imali layover od osam sati i nadobudno smo odlučili da ćemo prošetati cijelom rivom te doći do centra grada.

Po izlasku iz aerodroma uzeli smo taksi koji nas je odveo do samih nebodera. Grad je već u 23:00 bio sablasno prazan. Opet sam popušio! Nikako da doživim tu Dohu.

Gladni i začuđeni, sjeli smo pojesti nešto u jedino mjesto koje je bilo otvoreno, Mcdonald’s. Bez obzira na sve, odlučili smo ipak prošetati rivom.

Stvar je postala poprilično usrana kada je počeo puhati hladan vjetar. Hodali smo tako preko dva sata, čovjeka a ni psa nismo vidjeli i još sam se uspio i smrznuti. Rekao sam sebi da više nikada u Dohi navečer neću izaći van! Uz sve, podsjetilo me i koliko je infrastruktura ovoga grada užasno osmišljena za kolica.

Po povratku na aerodrom šokirali smo se koliko je sve bilo prazno. Tek tu i tamo koji čovjek i netko od zaposlenika. Drugi šok uslijedio je kada mi je uređaj za mjerenje temperature pokazao temperaturu. Bez obzira na to što sam znao da ju nemam, nikome nije bilo svejedno.

Ostatak vremena preostalog do leta iskoristio sam za prileći u silent roomu na podu!

Povratak u Zagreb prošao je bez problema i nitko nas ništa nije pitao osim od kuda smo došli, što je poprilično glupo jer smo se na aerodromu mogli zaraziti sto puta! Nismo ni slutili da će nam svega par dana kasnije nastupiti apsolutni lockdown i zabrana putovanja.