Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Marginalije

Uvijek druga- preljub

Nezadovoljna u takvom odnosu drugosti, otpušta i razum, osim rijetkih pa ga u ulozi ljubavnice zove doma, iznosi sumnju u njegovu suprugu, zaboravljajući da je ona tamo bila prije nje i da neće riskirati,  "šalje" ga kući i s mirisom seksa, a svatko ima svoj vlastiti miris tijela i prepoznaje onaj drugi, uskraćuje mu i slobodu, uspostavljajući vlasništvo nad njim. Iz nemoći da bilo što promijeni  zaboravlja da mora štiti sebe i preuzeti odgovornost za svoju ulogu.
Objava 23. rujna 2020. 0 komentara 1614 prikaza
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com
gorka pozadina ljubavnice

Kada bi putovali kroz vrijeme i prostor, od starih Grka, Rimljana, od juga Francuske i ostalih zemalja zapadne Europe, od dalekog Istoka do Južne Amerike pa sve do danas i ovdje,  bile bi ispričane nebrojene priče ljubavnica koje su pokazivale kako brak i ljubav nisu bili nužno povezani. Od konkubina, europskih kraljevskih ljubavnica, haremskih žena, mafijaških ljubavnica i trofejnih lutaka, do poznatih glumica, pjevačica, „običnih“ žena koje su se upustile u priču ljubavnice.

Po nekoj definiciji to su žene koje su prisilno ili dobrovoljno u vezi s muškarcem za koje nisu udane. No, to je štura definicija i šturi nazivi, ako uzmemo u obzir što se sve prelama u životu jedne ljubavnice pa i kada je voljena, cijenjena, kada mu predstavlja sigurnu luku, kad joj vjeruje, kad joj je odan do smrti, što je dokazano i kroz povijest.

Iako, zbog kulturološke različitosti, različitosti filozofskih pristupa prirodi seksualnosti svaku situaciju preljuba treba promatrati posebno jer sve ostalo se čini neprimjereno  za donošenje moralnih iskaza kojim nešto tvrdimo, vrijeme je ipak pokazalo da je ljubavnica uvijek ona „druga žena“ pa, i kad s oženjenim muškarcem ostaje dugo, možda čak i zauvijek. Zbog te svoje drugosti, frustracija koje se vremenom nagomilavaju nerijetko nastoje zauzeti „prvo mjesto“ u njegovom životu jer biti drugi ne ostavlja nimalo dobar osjećaj. Godinama su u stanju čekanja njegovog slobodnog vremena, žive od stalnih obećanja, i u većini slučajeva sva ta zabluda i iluzija o zajedničkom životu završi kao jedan emotivan i moralni debakl jer, unatoč tome što se odnosi u društvu mjenjaju  društvo će ženu, ljubavnicu uvijek oštrije osuditi od muškarca, ljubavnika, iako je preljub preljub, a zadiranje u tuđe živote je naprosto zadiranje koje će uvijek imati moralne dileme.

U svim tim pokušajima postati „prva žena“ ona se lomi, nerijetko počinje sumnjati, i ta sumnja je razdire sve više, a onaj tko sumnja je kao morski val koji vjetar diže i tamo - amo baca. Sumnja dolazi kroz misli koje je postavljaju u biće razdvojene duše, nestalne i nerijetko nesretne na tom putu. Nezadovoljna u takvom odnosu drugosti, otpušta i razum, osim rijetkih pa ga u ulozi ljubavnice zove doma, iznosi sumnju u njegovu suprugu, zaboravljajući da je ona tamo bila prije nje i da neće riskirati,  "šalje" ga kući i s mirisom seksa, a svatko ima svoj vlastiti miris tijela i prepoznaje onaj drugi, uskraćuje mu i slobodu, uspostavljajući vlasništvo nad njim. Iz nemoći da bilo što promijeni  zaboravlja da mora štiti sebe i preuzeti odgovornost za svoju ulogu. Ako ima svoju svoju vlastitu obitelj, fokusirana na ljubavnika nerijetko je i zapostavi. Čini se da se tu pojavljuje i nerazumijevanje kako ljubav i preljub nisu povezani na način na koji se to obično pretpostavlja. Veza emocija i seksualnosti puno je složenija  i u toj složenosti nerijetko se ljubavnica izgubi.

Sva ta slatka pozadina takvog odnosa pretvara se u gorku pozadinu. Sva ta vjerovanja ili činjenica da je i u preljubu moguće pronaći okolnosti koje ga čine moralno opravdanim, poput otvorenog braka kao jednog od najkontroverznijih institucija ili odbijanje zahtjeva za razvod braka jednog od bračnog partnera vremenom više ne pije vodu. Počinje polako i shvaćati da je jedino rješenje maknuti se iz takvog odnosa ako želi biti na prvom mjestu, sačuvati dostojanstvo i integritet, vratiti mir sebi, ali i drugima ako je veza davno prestala biti tajna No i taj odlazak postaje problem. Vezana za takav odnos iluzije teško odlazi jer još uvijek tinja nada da će s nešto promijeniti. Kada razum zakaže, nerijetko odbacuje i intuiciju, a ne bi trebala jer taj naš unutarnji glas je nepogrešiv i uvijek govori da nije dobro i da to - nije dobro, nikada neće postati dobro.

Osobno mi se ne sviđa zadiranje u tuđi život, u život nečje obitelji, iako je i muškarac napravio svoj izbor da bude s drugom ženom koja nije njegova vjenčana ili njegova partnerica. Komleksni su to odnosi koji nisu povezani samo s tjelesnim činom, već puno više i koji mogu donijeti puno problema, u kojima mogu ispaštati svi, posebno djeca. No, nikad ne treba suditi. Svi smo mi ljudi, sa svojim slabostima, ljudi kojima nešto nedostaje što bi se čak moglo i moralno opravdati, ili naprosto ljudi koji su u zadovoljavajućem ljubavnom odnosu, a ipak se upuštaju u preljub.

Što god tko mislio, ostaje pitanje koje će nam se uvijek nametati - je li preljub moralan čin, možemo li ga uopće opravdati ili je zahtjev za razvod braka moralnija opcija. Za sada mi se kao jedini mogući odgovor čini da, svaki čovjek treba preispitati svoju savjest koja nam govori što je dobro, a što nije. No, treba paziti jer savjest može može biti i krivo oblikovana i zapuštena vanjskim i unutarnjim čimbenicima.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.