Blogosfera Od Prevlake do Dunava

Stockholm

Devetog dana putovanja nismo štedjeli gume. Prešli smo 1100 km od Rovaniemia do Stockholma u jednom dahu. Gotovo bez stajanja. Stali smo samo na pola puta, kako bismo utočili gorivo i pojeli ručak.
Objava 11. lipnja 2018. 0 komentara 85 prikaza
Spomenko Karić
Ponovo snijeg

Dan 9.
Nakon osam dana putovanja kroz istočni blok Europe sve do sjevernog polarnog kruga, uspješno smo obavili našu misiju. Predali smo pisma Djedu Božićnjaku i vrijeme je za povratak kući. Povratak neće biti kao i dolazak. Vraćamo se drugom rutom i na teži način.
Ujutro, u hotelu Djeda Božićnjaka ustali smo u 6.30. jer nas je čekao naporan i dug put.

Od Rovaniemia do Stockholma je cca 1100 km. I tu dionicu trebamo prijeći u jednom danu. Problem je u tome što na toj dionici uglavnom nema auto-ceste, a i ne znamo kakve nas vremenske (ne)prilike očekuju.
U 7 sati smo bili prvi pred vratima restorana.

Bogat švedski stol, iako ne znam zašto se tako zove jer nismo bili u Švedskoj nego u Finskoj, u svakom je slučaju zadovoljio naše apetite i pripremio temelje za naporan dan. Parking smo napustili prije 8 sati jer nam je jučerašnja naplata vrijedila do 8:05.
Auto nam se zaledio na parkingu i nisam mogao otvoriti zadnja vrata jer su se zalijepila za gumu na karoseriji.

Ali i nije bilo prehladno. To jutro prije polaska, u Rovanijemiju je bilo samo -9 C.

Samo 20 minuta kasnije prošli smo kroz dio gdje je bila najniža temperatura tih dana. -13 C.

No, bez obzira na niske temperature, bilo je vedro i sunčano. Plavo bijeli kontrast boja je bio melem za oči i užitak za putovanje.

Još od Estonije pa sve do ovog devetog dana, nismo vidjeli ni jednu rijeku koja teče. Apsolutno su sve bile zaleđene.

Nakon što smo se spustili ponovo do grada Kemi skrenuli smo desno prema Švedskoj granici uz zapadnu obalu Botničkog zaljeva.

Kako smo se spuštali sve južnije tako je i bilo sve manje snijega, a temperature su bile sve više. Oko podneva smo dosegli i konačno 0 na termometru.

Nakon 6,5 sati vožnje i cca 510 km, stigli smo u gradić Umea, na obali Botničkog zaljeva.

Ondje smo utočili gorivo i ručali, a čekao nas je jednak broj kilometara do kraja dnevnog cilja.

Odavde na dalje nas je pratio snijeg i mećava. uvjeti za vožnju su bili prestrašni. Obilje ugaženog snijega na cesti, a i povećan broj teških teretnih vozila koja su usporavala ionako otežan promet.

Da ne pričam o tome kako smo imali problem s brisačima koji uopće nisu brisali desnu stranu stakla. Razmišljao sam o tome da li da spomenem gdje sam kupio nove brisače prije nego sam krenuo na put. I što je najgore, kupio sam ih s čak 40% popusta jer je bila akcija. Platio sam ih 250 kn. Brisače koje sam imao prije ovih, bili su iz Rumunjske. Kupio sam ih preko interneta i zajedno sa poštarinom su me koštali cca 120 kn. Radili su godinu dana bez problema i nije mi ih bilo žao baciti. Ali bio sam baš frustriran zbog ovih što sam ih toliko platio i imao ih tek mjesec dana na autu a nikakvi su.

Nekih 300 km prije Stockholma konačno se smirila mećava i prestao je padati snijeg. Čak se i sunce počelo probijati kroz oblake. U Stockholm smo ušli u večernjim satima. Pronašli smo adresu gdje ćemo noćiti. Bio sam totalno iscrpljen od cjelodnevnog putovanja u lošim uvjetima. I baš nam je dobro legla topla večera koju nam je spremila domaćica kod koje smo prespavali. Sutradan nas čeka daleko lakši put.