Naslovnica Vatikan i okolica

Velebit treba „pošumiti“ elektranama na vjetar

Objava 04. ožujka 2017. 8 komentara 450 prikaza
vjetroelektrane
vjetroelektrane
Vjetroelektrane

U Hrvatskoj se raspravlja o otkupu dionica Ine, a u Irskoj se uvodi zakon o neupotrebi fossilnih goriva. Od 1. siječnja ove godine svi vlakovi u Nizozemskoj idu na vjetar, odnosno snabdijeveni su strujom koja se dobiva od vjetroelektrana, obznanile su Nizozemske željeznice (Nederlandse Spoorwegen) koje dnevno prevoze 600.000 putnika, za što troše 1,2 milijardi kWh. Dakle, Irska bi mogla biti prva zemlja na svijetu koja više neće upotrebljavati naftu, plin i ugljen. Kada će zakon postati punovažnim, sredstva za investicije (Ireland Strategic Investment Fund) bit će usmjerena na razvitak tzv. zelenog sektora.

Projekt putovanja vlakova na energiju vjetra trebao je biti završen 2018., ali, evo, proveden je prije roka. Jedna vjetroelektrana snabdijeva električnom energijom vlak tako da može preći oko 200 kilometara. Nizozemske željeznice snabdijevene su preko tvrtke Eneco, osnovane 1990., koja proizvodi električnu energiju snagom vjetra, sunca i vode, a imaju i svoje parkove vjetroelektrana postavljene osim u Nizozemskoj i u Belgiji, Finskoj i Švedskoj, koje će u 2017. godine proizvesti 1,4 TWh struje, što je dovoljno za jamčenje snabdijevenosti strujom za oko milijun stanova u godini dana.

U Njemačkoj je u studenome 2016. krenuo prvi vlak koga vuče lokomotiva na hidrogenski pogon koju je izgradila francuska tvrtka Alstom. U Francuskoj je otvorena prva „solarna cesta“ u dužini od jednog kilometra na koju je postavljeno 2800 četvornih metara solarnih panela, koji proizvode energiju za javno osvjetljenje obližnjeg ghradića od 3000 stanovnika, Tourouvre au Perche, na sjeveru zemlje. Itd.

U Hrvatskoj su prvih sto dana vlade, barem prema onome kakvog je odjeka imalo u medijima, glavna tema bila otkupiti ili ne dionice Ine u posjedu MOL-a. Dok druge države napuštaju fosilna goriva, Hrvatska želi svoj napredak graditi na gorivima koja postaju prošlost. Ali to je obilježje svih hrvatskih vlada. Koliko je energije potrošeno u raspravama oko zakona o radnom vremenu benzinskih crpki, kao da se nije znalo za postojanje automata uz pomomć kojih se s novcem ili kreditnom karticom kupuje benzin. To je kao da se želi vratiti upotrebu pera i držala u vrijeme tableta. Gubi se vrijeme i snaga na nepotrebne, već zastarijele stvari. Zašto ne bismo Velebit pošumili vjetroelektarana? 

  • Vito:

    Projekt putovanja vlakova na energiju vjetra trebao je biti završen 2018., ali, evo, proveden je prije roka. Jedna vjetroelektrana snabdijeva električnom energijom vlak tako da može preći oko 200 kilometara. ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: I kako to primijeniti u Hrvatskoj???? _________________ Zagreb - ... prikaži još! Rijeka su udaljeni 229 km željezničkom prugom, tako da jedna vjetroelektrana nije dovoljna, što automatski isključuje potrebu za takvim izvorom energije. ____________________ Uz to hdz je svojevremeno zabranio gradnju vjetroelektrana 1000 metara od obale. _________________________ A sad je na vlasti hdz ___________________ Zar stvarno mislite da bi to dopustili???? __________________ Očito je vidljivo kako nemate pojma o životu u Hrvatskoj pod vladavinom hdz - ovaca _____________ Predugo živite u Italiji, na žalost pa ste zasljepljeni i nepoznata vam je stvarnost života u Hrvatskoj pod plagijatorkom i jugooficirskom svitom

  • Vito:

    Jedan stup vjetroelektrane su htijeli izgraditi na otoku Visu. ________________ HEP im je u vrijeme vladavine hdz - ovaca to zabranio na vrlo pokvaren način. ________________ Gradnju je "dopustio" uz jedan "uvjet": izgradnju trafostanice na Visu i kod DUbrovnika te ... prikaži još! polaganje podmorskog energetskog kabla kako bi se ta vjetroelektrana mogla priključiti na "hrvatsku električnu mrežu". ________________________ I tako Vis nema vjetroelektranu koja bi samostalno mogla cijelu godinu opskrbljivati otočane strujom, a da niti jedan wat električne energije niti ne treba, kamoli mora, prodati HEP - i.

  • steve:

    Nece oni to, jer su mnogi protiv hrvatskog napredka, kada se im nudio izum naseg inovatora izvana kao ideja koja se moze realizirati u stvarnost rada vjetro elektrane, koja bi bila hrvatski proizvot a i izvoz u svijet, koja radi ... prikaži još! pod svim vemenskim uvjetima, nije bitno koliko vjetar puse km na sat a samo stane kada vjetar prestane puhati. Najbolja podrucja su za njih otoci, mogle bi raditi i na moru. Problem bi mozda nastao u predjelima gdje bi nastala mozda ledena kisa, ali uz neka rijesenja i to bi se moglo rijesiti . Ugradeno je vise generatora na mjesu gdje bi bila ona sagradena i daje mnogo vise struje. Nisu bili zainteresirani, pa sto onda reci.

Message