Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Turističke priče

Dani UHPA-e i DHT nisu u Vinkovicima i Osijeku, nego u Slavoniji

Od 21. do 23.3.2019 u Vinkovcima će se održati Dani UHPA-e, a od 2. do 5.listopada 2019. u Osijeku održat će se Dani hrvatskog turizma.Važno je za naglasiti kako će se po prvi puta održati spomenute manifestacije u Slavoniji.
Objava 20. ožujka 2019. 0 komentara 1549 prikaza
Screenshot / croatia.hr
Screenshot / croatia.hr
Screenshot / croatia.hr

Slavonija u 2019. godini ima povijesnu priliku u novije doba da ispriča svoju turističku priču pred cijelom Hrvatskom, kako stručnoj tako i široj javnosti. 

Priliku da napokon ispriča pozitivnu priču, ne samo sve što trenutno nudi, vjerujte mi mnogi će se pozitivno iznenaditi ako ne i šokirati, nego i da pokaže kako je spremna za ozbiljnije investicije i da hrabro zakorači u cjelogodišnji kontinentalni turizam. Tko god je došao po prvi puta u Slavoniju bio je oduševljen svime što je vidio, a vidio je samo jedan mali dio cijele priče. I ne samo to, nego je razina oduševljenja bila daleko iznad očekivanja.  

Sve prepozicije i potencijale ima, bez obzira na to što je na “početku” razvoja i što pravi investicijski razvoj tek treba početi, a sada je vrijeme da to sve i pokaže.

Tako će se od 21-23.03.2019 u Vinkovcima održati Dani UHPA-e, a od 02. do 05.listopada 2019. u Osijeku održat će se Dani hrvatskog turizma.Važno je za naglasiti kako će se po prvi puta održati spomenute manifestacije u Slavoniji. 

Dani UHPA-e je velika prilika za cijelu Slavoniju da prezentira svoju turističku ponudu putničkim agencijama i na licu mjesta direktno upozna agente i predstavnike putničkih agencija o svojoj turističkoj priči. Jer putničke agencije prodaju turističke pakete, promoviraju turističke destinacije i u konačnici dovode dobar dio turista. Pogotovo u slučaju Slavonije kao i kontinentalnog turizma gdje nemamo sigurni bazu turista kao na moru.

S druge strane, DHT će okupiti cijelu struku u Osijeku, više od 1000 turističkih djelatnika, a mnogi će po prvi puta doći u Slavoniju. Tako će DHT u Slavoniji, osim stručnog dijela, biti najveća i najbolja moguća marketinška kampanja Slavonije u povijesti. Prije, tijekom i nakon DHT-a generirati će se na stotine članaka i objava o turističkoj priči Slavonije. Kada bi se brojio medijski doseg i medijska vrijednost istog, doći ćemo do ogromnog budžeta za oglašavanje kojeg Slavonija nema i pitanje je hoće li ikad imati i isti uložiti u budućnosti. A sve će dobiti besplatno. Prilika koja se ne smije propustiti te je sada velika odgovornost na cijeloj destinaciji kako i koju će priču ispričati.

Također, radi se napokon i na definiranju brenda Slavonije, gdje će svih pet slavonskih županija konačno biti po jednom kapom i jednim brendom - Slavonija. Sve su to glavni elementi ispod Inicijative da se DHT po prvi puta održi u Slavoniji, kao i da MINT i HTZ posvete puno veći fokus Slavoniji, kako financijski tako i promocijski.

No, vratimo se na početak priče. Dani hrvatskog turizma i Dani UHPA-e nisu u Osijeku i Vinkovcima nego u Slavoniji. 

Naravno, kako su spomenuti gradovi dio Slavonije, no cijela priča se mora gledati kroz prizmu promocije cijele destinacije Slavonije. A ne pojedinih destinacija, jer tada nitko neće dugoročno profitirati i sve će brzo pasti u zaborav. Sve što je jednokratno, takav je i efekt istog.

Ono što me frustrira i zašto pišem ovaj članak kao i da se referiram na naslov, je što kronično nedostaje sinergije na cijeloj destinaciji. Fascinantno da dan prije održavanja Dana UHPA-e mnogi turistički djelatnici uopće ne znaju da UHPA dolazi u Slavoniju. A još manje da trebaju tu biti prisutni.

Dani UHPA-e i DHT je prilika da se cijela destinacija pokaže i prezentira. Da oduševimo sve partnere, da nakon Dana UHPA-e budu impresionirani cijelom turističkom ponudom Slavonije. 

Da ih izujemo iz cipela, naravno u pozitivnom smislu, da im ponudimo ne desetke turističkih proizvoda, sve kontakte, pokažemo barem digitalno sve ključne sastavnice turističkog proizvoda, od muzeja, restorana, vinarija itd… do plovidbe Lijepom plavim Dunavom. 

Da kažu: "VAU, pa ova Slavonija je čudo. Pa tu možemo složiti na desetke programa” I je, Slavonija je čudo s nevjerojatnim turističkim potencijalima, ali prvo moramo ih i mi biti svjesni te ih moramo i pokazati, zato i dolaze agencije u Slavoniju. Naravno kako kroz tri dana, uz svoje interne sastanke i radionice, ne možemo ih provesti po cijeloj destinaciji, ali zato svi ključni igrači moraju biti prisutni te kroz video i foto materijale pokazati tko smo i što nudimo. Dati im materijala da se složi na desetke turističkih programa koje će oni promovirati i prodavati. 

Bespredmetno je uopće naglašavati kako je potrebno definirati brend Slavonija kao jedne turističke destinacije, a ne pet slavonskih županija koja svaka za sebe “razvija” turizam i svoje turističke proizvode.

Evo jedan test: Probajte nabrojati svih pet slavonskih županija? 

Teško, zar ne? A sad zamislite to pitanje postaviti stranom turisti. Smiješno. Vukovarsko-srijemska ili Osječko-baranjska županija apsolutno ništa u turističkom aspektu ne predstavlja u Hrvatskoj, a kamoli prema stranim tržištima.

Mogao bi napisati knjigu na ovu temu, no sada ću se nadovezati na jednu činjenicu. U Vinkovcima, Vukovaru… vodio sam razgovore s par ljudi u turizmu gdje se među ostalim istaknulo kako je velika prednost Osijeka što ima zračnu luku. Pogrešno, Slavonija ima zračnu luku u Osijeku i zračnu povezanost prema Europi i Svijetu. Svi gledaju samo sebe i unutar svojih granica. Iz zračne luke Osijeka do Vukovara je 15 minuta automobilom ili 25 minuta do Vinkovaca. Dakle, Slavonije ima zračnu luku, odličnu cestovnu i željezničku povezanost sa Zagrebom, pa čak i preko Dunava kroz riječnu europsku “magistralu”.

Sinergija, sinergija, sinergija…

Ne jedna destinacija, nego cijela Slavonija. Sinergija i jedan brend je ključan. S druge strane, za sada prema mojim informacijama održan je tek jedan sastanak na temu DHT-a u Slavoniji !? Već je trebala krenuti kampanja za DHT u Slavoniji, službeno iskomuniciran datum održavanja ( od 02. do 05.listopada 2019. ) što nije slučaj, okvirni program, popis smještajnih kapaciteta itd… a da ne pričam definiran brend Slavonija, web stranica tj. digitalna platforma, turistika ponuda i cijela nova kampanja i priča o Slavoniji.

Zašto? Upravo da se iskoristi ovaj pozitivan momenat i medijski fokus prema Slavoniji zahvaljujući DHT-u.

Sad je prilika, kada ako ne sada?

Nažalost sinergije i dalje nema, kao niti tržišnog razvoja. Barem za sada. Rastu i razvijaju se one turistike destinacije koje se bave tržišnim razvojem. Živimo u globalnom svijetu i na globalnoj tržišnoj utakmici, gdje vladaju tržišni zakoni. Ako ćemo i dalje samo politizirati, a ne se baviti tržišnim razvojem, nema nam lijepe budućnosti, a pogotovo ne u Slavoniji. Tržište ne pita niti ikoga žali, nego nagrađuje one koji se bore, koji su kreativni, proaktivni, inovativni i drugačiji od drugih.

S druge strane, odgovorno tvrdim kako je upravo razvoj turizma spas za Slavoniju da pokrene i druge industrije i počne pričati jednu pozitivnu priču. Moć turizma je upravo u činjenici što se ne radi o jednoj industriji, nego vertikalno i horizontalno povezuje razne industrije. A kapital ide tamo gdje je poželjan i gdje je pozitivna poslovna klima. Može li turizam pokrenuti poljoprivredu? Može i mora. Naravno uz stotine malih OPG koji su potpora turizmu, a ne jedan “Agrokor”. Tada OPG -i u ruralnom prostoru imaju sigurni i stabilni “cash flow” i temelje za danji rast. Može li turizam zaustaviti iseljavanje? Može i mora. Može li pokrenuti građevinski sektor? Može i mora. Naravno ako pametno posložimo cijelu priču oko turističkog mozaika, a ne da kroz turizam , što je trenutno slučaj, potičemo uvoz. No, to je šira priča i za neku drugu temu, no nadam se da shvaćate moju intenciju.

Slavonija ima sve na dlanu i priliku da sama ispriča svoju priču. 

Ova godina za Slavoniju svakako će biti velika pozitivna prekretnica pošto će se Dani UHPA-e i Dani hrvatskog turizma održati upravo u Slavoniji, definirat će se jedan turistički brend, strategija razvoja i imat će najbolju moguću marketinšku kampanju.

Glavno pitanje je samo koju priču će Slavonija ispričati, hoće li kvalitetno iskoristiti ovu priliku te što je najvažnije, nakon svega, hrabro i proaktivno krenuti naprijed i iskoristiti medijski fokus koji već je i koji će tek biti generiran?

Kao prvi preduvjet za rast i razvoj je sinergija, a prva prilika je već sutra kada počinju Dani UHPA-e. 

Naravno sve nabrojano je odlična forma, no uvijek je najvažniji sadržaj. Sve je nama samima. Ovaj put nema izgovora.

Slavonijo, probudi se! Ovo je prilika koja se ne smije propustiti.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.