Blogosfera Turističke priče

Formula za uspješan razvoj turističkog proizvoda

Objava 28. listopada 2016. 1 komentara 200 prikaza
Piano / Izvor: Pexels.com
Piano / Izvor: Pexels.com
Izvor: Pexels.com

Znam kako vas većina ne voli matematiku, pa ču formulu turističkog uspjeha probati objasniti riječima.

Stvar je jako jednostavna, ali i kompleksna, no to su sve čari turizma. Upravo najveća moć turizma je što on nije pojedinačna industrija, nego vertikalno i horizontalno veže razne industrije. I to je sama esencija turizma koji dolaskom turista generira turističku potrošnju, potiče razvoj lokalne ekonomije i podiže kvalitetu lokalne zajednice. 

Ako to znamo, onda je sasvim jasno kako je ulaganje u razvoj turizma investicija, a ne trošak. Jer stvaranjem motiva dolaska generira se turistička potrošnja, koja potiče razvoj lokalne ekonomije, podiže kvalitetu lokalne zajednice te se spomenuta potrošnja opet vraća u grad i sustav turističkih zajednica kroz poreze i turističku pristojbu.

Dakle, ulaganje u turizma nije trošak, nego investicija.

Uzmimo za primjer grad Zagreb koji je danas najbolja kontinentalna turistička destinacija. U prvih sedam mjeseci Zagreb bilježi rast od 6 posto u dolascima (ukupno 571.562 dolazaka ) i 15 posto u noćenjima ( 1.066.553 noćenja ) nego u istom razdoblju prošle godine. Inače, grad Zagreb zadnji šest godina bilježi dvoznamenkasti rast iz godine u godinu, a ove godine najbrže je ostvareno milijunto noćenje. Ovaj uspjeh nije došao preko noći i samo zato jer se radi o gradu Zagrebu, glavnom gradu Hrvatske. Nisu turisti iz Južne Koreje slučajno baš ove godine otkrili Zagreb, kao niti što je ove godine Advent u Zagrebu prepoznat kao najbolja božićna priča u Europi. Komunikacija prema stranim tržištima, a pogotovo prema Južnoj Koreji, traje u nazad šest godina, dok se Advent u Zagrebu razvijao godinama. Uspjeh je generiran dugogodišnjim strateškim radom Turističke zajednice grada Zagreba, a ovi rezultati su samo produkt tog rada.

Ipak evo malo i matematike, ali one pozitivne jer pričamo o povratu investicije tj. zaradi :)

Što to točno znači kada pričamo o brojkama – u prvih sedam mjeseci ove godine generirana je turistička potrošnja od preko 131 milijuna Eura. Iznos koji dobijemo kada pomnožimo broj noćenja u prvih sedam mjeseci ( 1.066.553 noćenja ) s prosječnom dnevnom potrošnjom turista od 123 Eura, prema zadnjem istraživanju tržišta TOMAS 2012 Zagreb. Dakle, ulaganje u turizma je investicija i uloženo se višestruko multiplicira kroz potrošnju tj. zaradu.

E sad da se vratimo na početka priče…

Da Vam „otkrijem“ magičnu formulu za uspješan razvoj turističkog proizvoda

Kvalitetni sadržaj, priča, zaokružen turistički proizvod i izvrsna izvedba generira motiv dolaska turista te odličnu i uspješnu turističku priču.

Jednostavno, zar ne?

Kao i kad svirate piano morate točno odsvirati sve note kako bi imali savršenu melodiju. Točno pogodite sve note i odsvirajte turističku Odu radosti.

I ne zaboravite, turizam se sastoji od emocija, doživljaja i priča. Pričajte priče

 

Goran Rihelj, konzultant u turizmu i gl.urednik Turističkog news portala HrTurizam.hr

  • mikrogrizzly:

    Ne mogu se načuditi stalnoj upotrebi tih izraza "turistička industrija", "turistički proizvod" itd. Da budem eksplicitan - turizam nije proizvodna djelatnost i nema (turističkog) proizvoda nego je po ekonom. podjeli tercijarna djelatnost (primarna je proizv. hrane, sekundarna je ind. &obrt) ... prikaži još! gdje se prodaje usluga. I baš tu je RH najviše deficitarna odnosno imamo "očajnu" razinu usluga u turizmu, a što je glavni prigovor npr. turista sa sjevernoam. kontinenta koji nas posjete. I umjesto da se naglasi da je priroda ovdje obavila 90 %, a da mi moramo, preko što bolje i efikasnije usluge, "odraditi" ostalo - turistički djelatnici stalno mantraju o turističkom proizvodu, turističkoj industriji i tome slično.