Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Turističke priče

Hrvatska turistička zemlja - mit ili stvarnost ?

Objava 24. listopada 2014. 0 komentara 668 prikaza
PR Foto: Bluesun Hotels & Resorts
PR Foto: Bluesun Hotels & Resorts
Dani turizma Opatija 2014 PR Foto: Bluesun Hotels & Resorts

Prošli tjedan održali su se osmi po redu Dani turizma u organizaciji Ministarstva turizma. U Opatiji se okupilo preko 2.000 sudionika turistički predstavnika na čelu sa predstavnicima „svih“ turističkih zajednica, dobra prilika da im se na jednom mjestu kažu smjernice i način rada, ali i najvažnije viziju našeg turizma. Jedna od jako važnih stvari na Danima turizma je svakako predstavljanje okvira dokumenta „Strateški marketinški plan hrvatskog turizma 2014. – 2020.„ koji inače već kasni godinu dana i još nije gotov, ali polako, laganini –imamo vremena. Ipak mi imamo najljepše more i svi će doći kod nas, konkurencija – zar je i imamo?!

Zanimljivo od svih tih silnih turista, koje zbrajaju u HTZ-u, samo 7 % Europljana zna da je Hrvatska turistička zemlja. Toliko o našem marketingu i promociji svih ovih godina. Upravo zato i jest važno donijeti Strateški marketinški plan hrvatskog turizma 2014.–2020., ali smatram da radimo veliku grešku jer krećemo od kraja – marketinga i promocije. Nije mi nikako jasno zašto krećemo od kraja – pomocija i marketing kreću kada imaš završni proizvod, a mi ga po mom mišljenju još nemamo – bar se nadam kako ovaj naš turizam nije taj završni proizvod.


Želimo velike igrače, globalni PR koji komunicira na 20 jezika u tri vremenske zone, da smo kadri priskrbiti svjetskom turizmu publicitet kakav je, recimo, dobilo vjenčanje Georga Clooneya „ ističe Ratomir Ivičić direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice na Danima Turizma u Opatiji


Niti najbolja marketing reklama na Svijetu ne može ti dugoročno spasiti proizvod, ili u ovom našem slučaju naš turizam, ako taj proizvod nije dobar. Ljudi će probati i konzumirati ga, ali ga neće opet kupiti jer nije oduševio njihova očekivanja. Kao što smo se jedne godine reklamirali na CNN-u, super i pohvalno, ali ciljamo publiku koju ne možemo zadovoljiti niti proizvodom niti uslugom – koji je efekt? Znate onu, dobar glas se daleko čuje, a loš još dalje.

U svakom poslovanju najteže i najskuplje je vratiti razočaranog ili nezadovoljnog kupca/gosta. Nažalost mi ih imamo jako puno. Prvo moramo krenuti od osnova, dakle našeg proizvoda. To je glavno pitanje, imamo li dobar proizvod i kome taj proizvod prodati?

Želimo li se baviti turizmom? Ako da, onda je već stvarno vrijeme da se počnemo baviti turizmom, a ne da nam se on samo događa.

 

ZA HRVATSKU KAO TURISTIČKU ZEMLJU ČULO 7 % EUROPLJANA !

Foto: Arhiva VL



Glavni cilj strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma za 2014. – 2020. je povećanje turista za 100 %, što bi značilo kako do 2020.godine želimo da nas posjeti 18 milijuna turista iz Europe.

Slažem se kako nam treba taj jako važan dokument jer marketing i promocija svih ovih godina bili su jako loši i nekreativni čemu svjedoči i podatak kako 110 milijuna Europljana, odnosno njih 93 posto, ne zna kako je Hrvatska turistička zemlja. Ako gledamo ove brojke, imamo veliki potencijal jer trenutno za nas kao turističku zemlju zna samo 7 % Europljana.

Što dalje, kako i zašto? To je još jedno od pitanja koje se moralo postaviti kao hipotezu i raspravljati sa generalima našeg turizma.
Novinarka Večernjeg lista, Radmila Kovačević, ističe kako trebamo novu veliku ideju o tome po čemu je Hrvatska drugačija i bolja od konkurencije.
Zašto novu veliku ideju? Ne treba nam ideja nego nam treba otvoriti oči i pokazati ono što jesmo. Naših tisuće otoka, različitih kultura, gastronomije i naše priče kojih ima svaki grad. To smo što jesmo – pokažimo se. Zašto se skrivamo i sramimo sebe samih. Hrvatska usitinu nema potrebe izmišljati toplu vodu, prodajmo ono što jesmo – poštujmo sebe, poštivat će nas i drugi. Zar je moguće da moramo izmišljati nove ideje, i ne znam što?!  Ljudi moji, pa mi imamo ono što sve druge destinacije izmišljaju i pokušavaju naći duboko u svojoj povijesti – mi imamo priče, autohtone, vjerodostojne i pune emocija. Pa nije turizam prodavati na štandovima plastične igračke iz Kine, nego prodavati autohtone proizvode.

Zašto se Rabska Fijera odnosno dijelovi ove prekrasne manifestacije na neki način ne bi održavali tijekom cijele sezone kako bi je svaki turist koji dođe na otok Rab doživio? Naravno, na dan 21.srpnja, koji je posvećen sv. Kristoforu Svecu zaštitniku grada Raba, Rabska Fijera biti u pravom izdanju kao što je i do sada bila, no zašto slične programe ne možemo raditi tijekom cijele sezone. Zašto se sramimo ribarskih fešti, srdela na gradelama i Dalmatinskih klapa ?

Turisti žele okusiti i vidjeti nešto novo, uzbudljivo i autentično. Žele doživjeti novo iskustvo, upoznati našu kulturu i povijest, zabaviti se na nov i drugačiji način. Prvo i osnovno, dajmo turistima ono što jesmo i to mora biti baza i osnova svega. Sve druge stvari kao što su Ultra festival u Splitu te Red Bull Air Race u Rovinju su hvale vrijedne dopune, kojih mora biti puno više – ali prvenstveno sve su to dopune i nadogradnja proizvoda koji mora biti vrhunski.

Foto: Renata Rašović


 

Dani hrvatskog turizma u Osijeku 2015.godine!?

Dani turizma do danas su se održavali isključivo u primorskoj Hrvatskoj. Pitam se zašto se niti jednom nisu održali u kontinentalnoj Hrvatskoj ili Slavoniji?

  • 2008 Opatija
  • 2009 Bol
  • 2010 Rovinj
  • 2011 Šibenik
  • 2012 Dubrovnik
  • 2013 Zadar
  • 2014 Opatija

Već sam pisao u prijašnjem blogu kako smatram da istu ili čak i veću zaradu od turizma možemo ostvariti kroz kontinentalni turizam, jer turizam u tom segmentu traje 9 mjeseci, a ne jedva navučenih tri mjeseca, koliko traje na našem Jadranu. A ko u tri mjeseca ostvarimo zaradu od 7 milijardi eura zašto, u najgorem slučaju, isti taj iznos ne bi zaradili kroz 9 mjeseci u kontinentalnom turizmu?

Možda jednog dana kada se organizatori Dana turizma napokon osvjeste i kada bude više govora o kontinentalnom turizmu ili se čak Dani turizma održe u Slavoniji ( znate i tamo „ iza sedam brda, sedam rijeka i planina“ događa se turizam ) možda toga dana budemo imali više sreće i kvalitetniji turizam.
Možda i turistički djelatnici, vlasnici i direktori hotela uvide korist i smisao u povezivanju plave i zelene Hrvatske. Počevši od poljoprivrede gdje cijelokupan turizam treba hraniti zelena Hrvatska. Također, dobro se zna kako velika količina radne snage na more dolazi upravo iz Slavonije. Zašto te ljude, koji imaju iskustva, ne educiramo i uvedemo u kontinentalni turizam i omogućimo im vještine koje će ih dovesti na višu profesionalnu razinu. Zašto ne? Veliki broj Slavonaca u ljetnim danima radi na moru, imaju iskustva, kompetencije i od takvih ljudi treba napraviti poduzetnike, koji će stvoriti novu vrijednost, zaposliti nove ljude i pokrenuti nove pozitivne turističke priče.
 

Kako god bilo, Dani turizma su prošli i iskreno, osobno sam razočaran stalnim lutanjem, kao i razvojem u kojem se naš turizam kreće. Turizam se sastoji od emocija, doživljaja i priča. Pričajmo naše autentične i vjerodostojne priče, zašto izmišljati toplu vodu? Ako Hrvatska pored sve te materijalne i nematerijalne baštine, silne raznolikosti i tisuće priča mora izmišljati toplu vodu onda je najbolje da sve rasprodamo strancima koji će to znati iskoristiti, naravno u svoju korist.


Možda ćemo onda početi cijeniti našu tradiciju, kulturu, povijest tj. cijeniti sami sebe.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.