Blogosfera Turističke priče

Javni poziv Ministarstvu turizma i HTZ-u - preselite ured na sedam dana u Slavoniju

Objava 04. travnja 2017. 0 komentara 250 prikaza
Vinkovačke jeseni Foto: Goran Ferbežar/PIXSELL
Vinkovačke jeseni Foto: Goran Ferbežar/PIXSELL
Vinkovačke jeseni Foto: Goran Ferbežar/PIXSELL

U zadnje vrijeme puno se govori o razvoju kontinentalnog - puno forme, a bez ikakvog sadržaja.

Jedna od teza koja se godinama stalno povlači je kako kontinentalni turizam ne može privući milijune gostiju. Teza koja nema nikakve temelje niti argumente, dapače, realnost je apsolutno suprotna – kontinentalni turizam može i mora privući milijune turista.

Kontinentalni turizam može imati turističku sezonu najmanje 10 mjeseci u kojoj možemo ostvariti prihod kao i u tri mjeseca morskog turizma. Ustvari siguran sam kako možemo zaraditi još i više. Jedini problem je što imamo samo priče, a nemamo sadržaja i infrastrukture – opet ima tona, ali nema slike.

Da, ne može danas, ne može niti sutra, kao niti za tri godine, ali sigurno se potencijal kontinentalnog turizma može pretvoriti u bogati resurs za pet ili više godina. Sve počinje s jednom strastvenom idejom i vizijom. Naravno samo ako to želimo.

Dokaz toj tezi su Bavarska, Švicarska, Toscana, Austrija… koji nemaju more, ali žive od turizma bolje nego mi.

Naša najveća turistička prednost po kojoj smo jedinstveni u svijetu je raznolikost u tradiciji, načinu i kulturi življenja, bogatoj povijesti, gastronomiji, običajima itd.. i ono najvažnije autentičnost. A upravo su to motivi i okidači turizma – upoznavanje novih načina i kulture življenja.

Zašto ne poštujemo niti cijenimo svoju kulturu, povijest i naslijeđe, naprotiv kao da je se sramimo. Paradoksalno, to je upravo naš najjači adut. Budimo to što jesmo jer turisti upravo to žele vidjeti, doživjeti i okusiti. Ne treba nam nova velika ideja našeg turizma, nego napokon moramo biti i prodavati ono što jesmo – Istrijani, Dalmatinci, Slavonci, Međimurci, Zagorci, Ličani …. Hrvati. To je priča koju moramo ispričati.

S druge strane, kontinentalni turizam u Hrvatskoj je apsolutno zapušten nebrigom svih ovih godina od glavnih institucija, a zanimljivo kako se i na kontinentu plaća turistička pristojba, zar ne? Ne briga cijelog sustava se dovoljno očitava kada bi pogledali samo službena putovanja ministra turizam i direktora HTZ-a u nazad svih ovih godina. Koliko su puta bili u Slavoniji? Koliko su sati bili kad su došli? Jesu pričali s turističkim poduzetnicima?

Slavonija je puna života, samo ju morate otkriti i doživjeti. 

Foto: HTZ, Flll of life


Slavonija je prepuštena sama sebi i usprkos sustavu, a ne uz pomoć sustava i dalje ima pojedinačnih uspjeha. Ljudi se bore i djeluju, ali bez obzira na odlične turističke priče, to je svako premalo jer nedostaje glavni sastojak – turisti. Kako cijeli sustav ne funkcionira, ne mogu turistički poduzetnici sami biti i turistička agencija, turistička zajednica, MINT i HTZ. Oni moraju biti to što jesu, a sustav ih mora pratiti. Morske destinacije imaju sigurno bazu turista svake godine, radili ili ne na razvoju, dok na kontinentu to nije slučaj.

Onda se s pravom možemo pitati koga predstavljaju i je li im stalo?

Slavonija kao regija, osobno smatram kako moramo brendirati regije, je prepuna nevjerojatnih priča i motiva za dolaskom. Imamo najvažniji resurs – nevjerojatne istinite i vjerodostojne priče. S druge strane, najveća slabost što su te priče neispričane tj. nemamo zaokružen turistički proizvod, slabo razvijenu  infrastrukturu i sigurnu bazu turista koji stvaraju potrošnju, a samim time i zaradu tj. povrat investicija. Ali imamo ono najvažnije – autentične, istinite i nevjerojatne  priče koje su motiv dolaska.

Osobno smatram kako je spas Slavonije upravo u turizmu, a ne u velikoj industriji i poljoprivredi.

Zato ovim putem upućujem Javni poziv Ministarstvu turizma i Hrvatskoj turističkoj zajednici da presele ured na tjedan dana u Slavoniju.

Da ju upoznaju uzduž i popreko ( i tu se događa turizam ), dožive običaje i tradiciju, uvjere se koji su tu potencijali, ali isto tako i koji su problemi i kako pokrenuti cjelogodišnji turizam u Slavoniji. 

Popričajte s ljudima na terenu (ne onim „servisiranim“, nego onim s terena i na prvoj crti „bojišnice“), budite turisti u Slavoniji, upoznajte ljude i destinaciju koje predstavljate Svijetu.

Jedino zajedničkom suradnjom i sinergijom možemo pokrenuti stvari s mrtve točke. Kako bi znali što predstavljate i kako pomoći, prvo i osnovno morate se upoznati s problemima i potencijalima – upoznati s materijom.

Izađite iz svojih sigurnih zona tj. ured u Zagrebu i preselite ured u Slavoniju na sedam dana.

Uostalom, to je Vaša dužnost i obaveza jer upravo predstavljate i zastupate ljude na terenu, a svi znamo kako je čovjek ključ uspjeha u turizmu. MINT i HTZ nisu sami sebi svrha, nego poluga i potpora razvoju turističkih destinacija.

Neka Vam bude stalo i upoznajte Slavoniju i borce koji žive turizam svaki dan.

Zato ovim putem upućujem Javni poziv Ministarstvu turizma i Hrvatskoj turističkoj zajednici da presele ured na tjedan dana u Slavoniju. 

 

Goran Rihelj, osnivač i glavni urednik turističkog news portala HrTurizam.hr 

 

 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.