Blogosfera Turističke priče

Kontinentalni turizam se budi: Tri turističke priče kao pozitivni primjeri

Lako je kukati, čekati čudo, držati se statusa quo te naći stotinu razloga zašto nešto “ne može” no moramo shvatiti kako se svi borimo na globalnoj tržišnoj utakmici te će uspjeti samo oni koji su proaktivni i koji se bave tržišnim razvojem.
Objava 06. rujna 2019. 0 komentara 333 prikaza
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com

Kontinentalni turizam se budi. Polako, korak po korak, ali budi se. Sve više i više destinacija ne želi više čekati svoju priliku, nego ju sami stvaraju te su počele razvijati zanimljive turističke proizvode. 

Kada pričamo o kontinentalnom i ruralnom turizmu, moramo biti svjesni kako se radi o totalno drugačijem pristupu razvoja turizma od morskog turizma. 

Samim time, trebalo bi ozbiljno razmisliti o potrebi posebnog odjela unutar Ministarstva turizma i HTZ-a koji će se baviti samo razvojem kontinentalnog turizma, a ne da je sve po jednom kapom, što nije logično, efektno i u konačnici fer prema kontinentalnim destinacijama. No to je tema za neku drugu raspravu. 

Nažalost, do sada nismo stvorili naviku odlaska za vikend na kontinent te turistička ponuda istog nije bila ozbiljno u fokusu domaćih posjetitelja. 

Iako kontinentalni turizam, od Slavonije, Like, Zagorja itd… ima odlične turističke priče i motive dolaska – jednostavno kontinentalnom turizmu kronično nedostaje promocije i definiran turistički proizvod, kao i sinergije između destinacija.

Prvi korak ka popularizaciji kontinentalnog turizma 

Lako je kukati, čekati čudo, držati se statusa quo te naći stotinu razloga zašto nešto “ne može” no moramo shvatiti kako se svi borimo na globalnoj tržišnoj utakmici te će uspjeti samo oni koji su proaktivni i koji se bave tržišnim razvojem. Dakle, usprkos svemu, treba prestati tražiti izgovore i naći način kako nešto može uspjeti, pokrenuti se i biti proaktivan. 

Iako se MINT i HTZ trebaju puno aktivnije uključiti u razvoj kontinentalnog turizma, kao i promocije istog, ( čak i jesu u nazad godinu dana, no ne svakako dovoljno ) inicijativa mora krenuti iz destinacije. Destinacije se moraju nametnuti, aktivirati i ponuditi svoju priču, te tražiti i težiti prema tržišnom razvoju. To je prvi preduvjet, a ne čekati neko čudo i pomoć jer to nije dugoročno odživio niti efikasno. Kontinentu ne treba jednokratna pomoć, nego strateški razvoj. 

Sve kreće prvi korak i jednim definiranim turističkim proizvodom

Prvi preduvjet je upravo komunikacija i stavljanje u fokus ciljnoj skupini. Jer ako kroz promociju ne zovemo turiste da nas posjete, oni neće niti doći. Naravno, kako kontinentalne destinacije nemaju niti blizu resurse, kako financijske tako i ljudske, kao morske destinacije, no prostora za razvoj i promociju barem jednog turističkog proizvoda svakako ima. 

I zato me veseli da su se neke destinacije kroz razne turističke proizvode počele buditi i krenule aktivnije u promociju istog te traže, a ne čekaju, svoje mjesto pod suncem. 

Odmori od mora, odmoriti se mora – kampanja TZ Osječko baranjske županije

Foto: Privatni album 


Tako je nedavno u jednom dnevnim nacionalnim novinama objavljen oglas TZ Osječko baranjske županije, koji promovira vinske festivale na svojem području u mjesecu rujnu i listopadu. I da, sam vizual je kao što možete vidjeti moderan i drugačiji, nešto što se rijetko vidi. Dizajn i komunikacija su izrazito važni, a često zanemareni. 

Odmori od mora, odmoriti se mora je slogan kampanje, a koji promovira vinska događanja u Erdutu, Zmajevcu, Feričancima i Osijeku. Objavljen je i kalendar manifestacija u 2019. godini. 

Inače TZ Osječko – baranjske županije krenula je u rebranding koji je još u procesu izrade i implementacije. 

Festival hodanja u Ličko-senjskoj županiji

Foto: Hrvatski festival hodanja 


Nakon izuzetno uspješne prve godine, u rujnu će se u Lici održati drugi po redu Hrvatski Festival Hodanja. 

I ove godine gradovi domaćini biti će Gospić i Otočac gdje će se hodati na nekoliko ruta različitih intenziteta, zbog čega sudjelovati mogu baš svi. Sedmi rujan tako je rezerviran za Gospić gdje će svi prijavljeni „šetači“ savladavati tri staze dužine 10+ 20+ i 30+ kilometara simbolično nazvane Tesla. Nakon toga, osmog rujna, manifestacija se seli u Otočac na staze imena Gacka dužine 10+ 20+ i 30+ kilometara. Zanimljiva i pohvalna sinergija između gradova – Gospić i Otočac.

Više o projektu: Može li Festival hodanja u Lici privući deset tisuća hodača? Može, a sve kreće prvim korakom

Idemo na selo – Tjedan seoskog turizma Zagrebačke županije

Foto: Idemo na selo


Cilj projekta je popularizacija seoskog turizma Zagrebačke županije, boravka na selu, kao i promocija domaćih proizvoda. 

U sklopu projekta “Idemo na selo” koji traje od 02-08.09.2019. u Zagrebačkoj županiji, nudit će se 30% popusta na proizvode i usluge kod članova Udruge ruralnog turizma Hrvatske kao što su: noćenje, degustaciji vina, prodaja domaćih proizvoda te kulinarske radionice Tradicionalne Žumberačke kuhinje. 

Više o projektu: Idemo na selo – odličan novi projekt promocije ruralnog turizma Zagrebačke županije

Podržite ih

Kao što sam gore naveo – komunikacija i promocija su iznimno važni kako bi se kontinentalna ponuda i same destinacije napokon pozicionirale i promovirale te tako stvaile u fokus. Sve tri turističke priče prati medijska kampanja, kao i kampanja na društvenim mrežama. 

Iako se radi tek o prvom koraku te malim budžetima o promociji, svakako treba pohvaliti proaktivnost i svijest o promociji da se napokon turistički proizvodi kontinentalnog turizma pozicionira na nacionalnom nivou. Naravno, radi se o dugoročnom procesu, no važan je taj prvi korak. I zato ih za proaktivnost treba podržati.

Podržite ih i posjetite jednu od ovih turističkih priča. Sada im na prvom korak i početku treba podrška, kako bi se stvorila turistička ekonomija i da se pokaže kako se može.

Autor: Goran Rihelj, HrTurizam.hr 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.