Blogosfera Turističke priče

Najbolja reklama HTZ-a i hrvatskog turizma u povijesti

Objava 01. veljače 2015. 30 komentara 24400 prikaza
Foto: Reuters/PIXSELL
Foto: Reuters/PIXSELL
Super Bowl 2015 / NFL Foto: Reuters/PIXSELL

Da li ste kada čuli za Billa Belichick ili možda za Petea Carroll ? Vjerojatno niste, ali skoro svaki Amerikanac ako nije do ove godine čuo za njih sada najvjerojatnije je,  jer većina američkih medija spominje njihovo ime i veliki okršaj u američkom nacionalnom sportu –američkom nogometu .  Bill i Carroll su treneri momčadi Američkog nogometa koji igraju u finalu te se bore za pobjednika u spektaklu zvanom NFL Super Bowl.  Zašto su oni bitni za naš turizam ? Bill i Pete oboje po roditeljima imaju porijeklo iz hrvatske, te su već američki mediji ovaj dvoboj nazvali „ Battle of Croatia“

Inače, Super Bowl je najgledaniji sportski događaj u Americi, te treći najgledaniji sportski događaj na svijetu (najgledaniji sportski događaj finale Lige prvaka, pa El Clasico ) dok je prošlogodišnje finale samo preko malih ekrana gledalo 111.5 milijuna gledatelja. E sada, zašto je ovaj veliki svjetski događaj toliko bitan za naš turizam ?

Hrvatska turistička zajednica iskoristila je priliku i jedan briljantan um u turističkom uredu sjetio se kako iskoristiti trenutak i prodati priču. Hrvatska turistička zajednica na svojoj Facebook stranci Love Croatia objavila je sljedeći status:

Izvor: Facebook Love Croatia


Naravno kako su se američki mediji odmah raspričali o ovom postu te kako će se sigurno raspisati još i više u narednih par dana, te time svu medijsku izloženost ovog spektakla usmjeriti i na Hrvatsku. Odlična ideja ! Genijalno ! To se zove marketing ( real-time marketing ) i pričanje priče. Osoba koja je došla na ovu ideju zaslužila je veliku nagradu te titulu najbolje reklame za 2015. godine, a za naš turizam reklamu stoljeća.

Hvala osobi koja se tog sjetila, imaš besplatni smještaj u Vinkovcima i moje gostoprimstvo za 50.Vinkovačke jeseni !

„Hrvatska turistička zajednica pobjedniku nudi plaćeni put "kući" u 2015. godini. Ističu kako će dobiti priliku posjetiti domovinu svojih predaka, a on i njegova obitelj imat će priliku vidjeti i upoznati hrvatsku povijest, bogato kulturno naslijeđe, srednjovjekovnu arhitekturu i isprobati odličnu kuhinju" istaknuo je sa oduševljenjem časopis Forbes

Zanimljivo je kako HTZ-a neće nagraditi oba trenera, nego samo pobjednika,što je po mom mišljenju odlično. Stvara dodatni motiv, ima veću vrijednost, daje cijeloj priči veći i bolji smisao, te na kraju i zasluženu pobjedničku satisfakciju.Kako bi imali bolji uvid o ovoj genijalnoj ideji i Real time marketingu , pozabavimo se malo matematikom. Postavimo jednu hipotetsku jednadžbu.

Foto: Reuters/PIXSELL / Bill Belichick i Pete Carroll


Ako znamo kako je prošlo finale Super Bowl-a gledalo 111.5 milijuna gledatelja,sada u jednadžbu dodajte tiskane medije, pa internet i društvene medije, te cijelo medijsko praćenje prije, tijekom i nakon velikog finala i dobit će te jako lijepu sedmeroznamenkastu brojku gledatelja u svijetu.

Zamislite koji je to medijski prostor i reklama za Hrvatsku te hrvatski turizam ? Odličan, fenomenalan, najbolji potez do sada HTZ-a .

E sad da vidimo koliki ste sanjari ?? Zamislite koliko bi koštala reklama HTZ-a da su platiti cijeli taj ogromni medijski prostor ? Da, nezamislivo i neostvarivo.

A najbolja stvar kako je sve to postignuto jednim jedinim BESPLATNIM postom na Facebooku!

Ovo je još samo jedan dokaz koliko je digitalni marketing bitan i efikasan, sa samo jednim postom postići ovoliku pozornost svjetskih medija – fenomenalno. Nadam se kako ljudi koji ne vjeruju u važnost marketinga te u digitalne medije/mreže čitaju ovaj post. Molim Vas svako jutro se probudite i sjetite ovog primjera, a ako Vam ni to nije dosta onda se zapitajte: Zašto se Coca-cola još uvijek i stalno reklamira, a za nju zna cijeli svijet ?

Marketing nije trošak nego investicija.

Ovaj potez HTZ-a na Facebooku spada u segment Real Time marketinga – marketing u realnom vremenu koji iskorištava snagu trenutka, koji je povezan sa nekim velikim događanje, bilo medijskim,sportskim,političkim i inim. Inače, tvorci Real-time marketinga su Oreo keksi već daleke 2013. godine.  Marketing tim poznatih Oreo keksi, koji su prije dvije godine upravo na Super Bowl-u , kada je tijekom finala na stadionu nestalo struje na 34 minuta, napravili revoluciju te na Twitteru objavili samo jedan tweet...

Izvor : YouTube, Agency 360i


Iskreno se nadam kako će i naš jedan Facebook post pridobiti bar jedan djelić slave kao i Oreo prije dvije godine.

Inače, marketinški prostor u sklopu Super Blow-a je najskuplji na svijetu te ove godine za video reklama od 30 sekundi sponzori moraju platiti 4.5 milijuna dolara. Ovo je još samo jedan dokaz koliko je digitalni marketing bitan i efikasan,  te kako se sa samo jednim postom može postići ovoliku pozornost svjetskih medija .

NAJSKUPLJA, NAJBOLJA  I NAJJEFTINIJA REKLAMA NAŠEG TURIZMA. Svaka čast i naklon do poda HTZ-u za ovaj potez.

Dvoboj  New England Patriotsa i Seattle Seahawksa odigrati će se u nedjelju tj. ponedjeljak po našem vremenu ( 00:30 sati ) na University of Phoenix Stadiumu u Glendaleu, Arizoni.

  • Avatar Kristijan Krkač
    Kristijan Krkač:

    Jako dobar tekst. Izvrsna tema. Bravo!

  • bernard:

    sta bi ste bez nas iz vanka..nista..a koliko je toga bilo..i sta ste sve propustili..koliko..nasih ljudi i dogadjaja..tako da i ovaj.. samo je mrvica..

  • bernard:

    je su li pusicka i crveni kmeri.. pozdravili ovaj potez..glede..hrvata u diaspori..i prava biranja..ha..ha..ha..njima je dobro..sve..kad je lova u pitanju..