Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Turističke priče

Nova velika ideja hrvatskog turizma

Objava 05. siječnja 2015. 4 komentara 2720 prikaza
Foto: Goran Jakuš/Pixsell
Foto: Goran Jakuš/Pixsell
Foto: Goran Jakuš/Pixsell

Početkom ove godine u mjesecu siječnju javnosti će biti prezentiran novi slogan i vizualni identitet našeg turizmama. Željno ga iščekujem i pozitivno se nadam kako će biti vjerodostojan, autohton i autentičan onom što jesmo jer sve ostalo je nadogradnja, te ne možemo bez osnove tj. kostura cijele priče. Također, iskreno se nadam kako nećemo potrošiti malo više od 3 milijuna kuna i doći sa sloganom tipa „raj na zemlji“  ili slično jer to definitivno nije autohtono niti originalno, a pogotovo vjerodostojno hrvatskom turizmu.

U iščekivanju novog slogana našeg turizma podsjetimo se dosadašnjih:

  • naš prvi slogan bio je „ Mala zemlja za veliki odmor „
  • sljedeći  i najdugovječniji bio je  „ Mediteran kakav je nekad bio „

te pod vodstvom bivšeg ministra turizma G.Damira Bajsa  imali smo dva slogana

  • "Kad srce kaže ljeto, kaže Hrvatska"
  • "Tako lijepa, tako blizu"

Kada pričamo o brendiranju turizma prvo i osnovno moramo istaknuti naš identitet - našu priču te si postaviti pitanje ; Koje su naše prednosti spram konkurencije? Sljedeće pitanje je; Koji je motiv turista za putovanjem ? Kada gledamo naše konkurentne destinacije kao što su Španjolska, Turska i Grčka, moramo naći taj motiv i ispričati im priču koja će ih dovesti  u Lijepu našu?

Sve turističke destinacije grade svoj turizam od svog identiteta te prirodnih, kulturnih ili drugih bogatstava koje imaju - to je baza, a nakon toga slijedi posebne posebnosti i nadogradnja. Smatram kako mi prvo moramo proraditi na našem identitetu i prodati ono što svi izmišljaju i pokušavaju – autohtonu i vjerodostojnu priču.  A sama Hrvatska je jedna velika autohtona,vjerodostojna i autentična priča samo ne znam zašto je ne pričamo i zašto se sabi sebe sramimo?

Ilustracija : Goran Rihelj


U iščekivanju novog identiteti i slogana spomenutu  raznovrsnost i autentičnost je teško promovirati samo jednom porukom. Ipak slažem se kako mora biti jedna prepoznatljiva i jedinstvena poruka, ali također smatram kako koncept promocije našeg  turizma ne smije biti sadržan samo kroz jednu priču. Također, ne možemo se promovirati kao nova Toskana ili novi raj na Zemlji – mi smo Hrvatska i imamo na što biti ponosni i imamo što pokazati Svijetu kroz našu kulturu, identitet i raznolikost. Svaka regija, otok, županija , grad ima svoju drugačiju, autohtonu i vjerodostojnu priču. Zašto se sramimo sami sebe ? Moramo poštivati sami sebe kako bi nas poštivali drugi,  ističe jedan od najčitaniji pisaca na svijetu Paulo Coelho.

Cijeli svijet u kontekstu turizma osim svojih prirodnih resursa koje dobro brendira izmišlja razne ne vjerodostojne priče kako bi privukli pažnju i turiste. A mi koji imamo autohtone, vjerodostojne i autentične priče toga se sramimo.  Turiste – ljude ( da i to su ljudi  ) ne zanima ono što već znaju, ono što su već jeli nego žele doživjeti nešto novo i drugačije, žele biti oduševljeni, žele da im ispričate priču  – svoju autohtonu, vjerodostojnu i autentičnu priču.

Ispričajte im svoju priču, oduševite ih i nadmašite njihova očekivanja.  Pokažimo im našu rakiju, kulen,pršut, vina – pokažimo im naše a ne kineske proizvode.

Foto: Arhiva Vinkovačke jeseni


U blogu sam namjerno više puta spomenuo tri riječi ; autohtonost, vjerodostojnost i autentičnost.  Htio sam naglasiti kako mi to sve imamo te kako samo trebamo prodati ono što jesmo, a ne izmišljati nešto što nismo jer to je upravo suprotno od nas samih. Zato me smeta što stalno tražimo nešto, izmišljamo neke nebuloze, tražimo neku novu veliku ideju, lutamo i cijelo vrijeme gubimo vrijeme i štetimo sami sebi, dok konkurencija raste i „smije“ nam se.

Ne treba nam nova velika ideja našeg turizma nego napokon moramo biti i početi prodavati ono što jesmo –Istrijani, Dalmatinci, Slavonci, Međimurci, Zagorci, Ličani .... Hrvati

Budimo ono što jesmo - autohtoni, autentični i vjerodostojni. To je priča koju moramo ispričati ,to turisti žele vidjeti, okusiti, doživjeti . Ostalo je nadogradnja ali ne možemo bez osnove tj. kostura cijele priče.

  • Nadmašite očekivanja turista.
  • Budite ono što jeste.
  • Budite ponosni na svoju kulturu, povijest i identitet.
  • Ispričajte im priču o Hrvatskoj.

Turizam se sastoji od emocija, doživljaja i priča – pričajte priče.

 

Goran Rihelj / rihelj.goran@gmail.com

  • cicera:

    mislim da je upravo prvo problem definirati se što smo i tko smo, kakva je to zemlja i kakav mentalitet: budući da je to još u povojima i opterećeno negativnim nacionalizmom prvi korak bi bio pretvoriti to u pozitivan nacionalizam. ... prikaži još! Ali za to je potreban stupanj svijesti i prosvjetljenost. Kad se ta lekcija savlada, ostalo je p...of cake.

  • Deleted user:

    Turizam i prihodi od turizma rastu svake godine 5-6 posto. Međutim gazde misle da taj novac pripada samo njima. Na sreću Njemačka snažno napreduje, ima potrebu za radnom snagom i cijeni naše radnike. Sad su naši hotelijeri i restorateri iznenađeni ... prikaži još! jer nema više radnika u izobilju. Dok ne prođu tu školu, ovo će biti ograničavajući faktor daljeg rasta turizma.

  • Avatar naroz
    naroz:

    Evo moga slogans dzabe Bicemo Kao Svicarska za jedno 1000 Godina