Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Turističke priče

Novi slogan Hrvatskog turizma - Croatia , full of ...

Objava 13. veljače 2015. 10 komentara 1725 prikaza
Foto: Hrvatska turistička zajednica
Foto: Hrvatska turistička zajednica
Novi slogan hrvatskog turizma Croatia,Full of life 2

Danas je napokon predstavljen novi slogan Hrvatske turističke zajednice "Croatia, full of life", odnosno "Hrvatska, puna života". Iskreno na pravu sam bio malo zbunjen,radna temperatura mozga mi je odmah skočila, te sam si vizualizirao slike, osjećaje i konotacije tog slogana, sa jedne strane dobre a sa druge strane loše. Nakon prespavane noći, konačni zaključak je ocjena dobar ( 3 )

Da li naš turizam sa svim potencijalima i pričama,u današnjem 21. Stoljeću koji se rapidno mijenja, uz jaku i veliku konkurenciju zaslužuje ocjenu dobar? Definitivno ne ! Smatram kako novi slogan ne predstavlja Hrvatsku u pravom svijetlu, te kako smo morali malo više vremena potrošiti na analizama i kreativnom konceptu.

Ali ne smijemo biti odmah kritični i pljuvati sve i svašta, kako samo mi Hrvati znamo. Uvijek smatram kako je potrebno argumentirati problem i drugačije mišljenje te alternativu, dakle krenimo redom.

Kada pričamo o turizmu, moja filozofija turizma se sastoji od : doživljaja, emocije i priče. A Hrvatska upravo kroz ta tri segmenta ima veliki potencijal te konkurentsku prednost. Sve turističke destinacije grade svoj turizam od svog identiteta te prirodnih, kulturnih ili drugih bogatstava koje imaju - to je baza, a nakon toga slijedi posebne posebnosti i nadogradnja. Smatram kako mi prvo moramo proraditi na našem identitetu i prodati ono što svi izmišljaju i pokušavaju – autohtonu i vjerodostojnu priču. A sama Hrvatska je jedna velika autohtona,vjerodostojna i autentična priča samo ne znam zašto je ne pričamo i zašto se sami sebe sramimo?

Turiste – ljude ( da i to su ljudi  ) ne zanima ono što već znaju, ono što su već jeli nego žele doživjeti nešto novo i drugačije, žele biti oduševljeni, žele da im ispričate priču  – svoju autohtonu, vjerodostojnu i autentičnu priču.

Izvor: Hrvatska turistička zajednica


 

Slogan „Croatia, full of life“ po meni predstavlja raznolikost ali nedostaje ono nešto tj. kako će se ljudi povezati sa Hrvatskom ? Djeluje mi „preobično “, bez emocija te ne govori o našem identitetu. Kada izgovorite "Full of life", nedostaje mi onaj efekt da odmah znam o čemu se radi, što mogu očekivati te kako se mogu povezati sa tom porukom tj. brendom. A kada pričamo o marketingu to je jedini smisao cijele priče - emotivno se povezati sa potrošačima sa što jasnijom, razumljivom i direktnom porukom.

Slogan je obećanje, izjava sa kojom se potrošači moraju povezati i poistovjetiti. E sad, Croatia Full of Life – koje emocije pobuđuje u Vama? Jeste ste emotivno povezali ? Ja nisam.

Također,moram se složiti kako shvaćam kreativni koncept i definitivno ovo nije bio lagan zadatak – predstaviti hrvatsku jednim sloganom. Ako pričamo o raznolikosti, a to je naša najveća prednost, onda razumijem što su tvorci slogana htjeli poručiti. Slogan će imati puno izvedenica sukladno niši i ciljanoj publici, što mi se iskreno sviđa jer jedino tako možemo na pravi način naglasiti našu raznolikost. U daljnjoj promociji iznimno je važna vizualna komunikacija - slika uz slogan.

Moramo ispričati priču, priču o hrvatskoj jer hrvatska je definitivno jedna velika raznolika, autentična i vjerodostojna priča. Poruka mora izazvati buđenje, poziv, želju,izazov, poziv da odmah dođeš u Hrvatsku.

Slogan „Full of Life“ , djelomično daje odgovor na našu raznolikost. Slogan predstavlja raznolikost, život kao takav koji predstavlja energiju, zaigranost, vuče te na istraživanje... jer život sam po sebi je upravo to. Ali opet ističem, nema emocija, identiteta te povezanosti sa turistima.

Foto: Ivo Caganj / PIXSELL


Pitanje ili Big idea je kako to sve pretočiti u jednu kratku i jasnu rečenicu ili riječ? Definitivno nije lak zadatak.

Kada kažemo Hrvatska – ne možemo je povezati sa samo jednom riječi baš zbog te svoje raznolikosti. U kreativnom procesu jako je teško sažeti sve to u samo jednoj riječi, zato postoje kreativci koji pokušavaju doći do tog svetog grala. Ne znam zašto se tako brzalo, kada se već toliko dugo čekalo, uložilo vremena i novaca, morali smo to bolje kreativno posložiti.

Kada bi sada razmišljali koji bi slogan dali Apple-u ? Teško zar ne ?

Ali isto tako Think Different definitivno obilježava Apple koji živi svoj slogan, identitet i priču. Kao i Nike sa sloganom Just do it ili Coca Cola sa Joy of life. Nitko od spomenutih brendova ne prodaje proizvod nego priču, obećanje, prodaju ljudsku emociju !

Postoji i onaj negativni dio slogana " Full of life"  tj. negativne inačice , a sigurno kako će toga biti, odnosno to se već događa.

Izvor: Twitter #HTZslogan


Nažalost prečesto se događaju razni propusti i apsurdi u našem turizmu, kako privatnih tako i javnih subjekta. E sada kako to iz negativnog prebaciti u pozitivno ? Po mojem mišljenju jako teško, jer se neće raditi o jednom izoliranom slučaju. Dapače, bit će ih puno. Za sve su krive dvije od tri riječi slogana Full off... i o tome su autori morali razmišljati.

Zašto se sramimo samih sebe? Zar je toliko nemoguće otvoriti raspravu s domaćim stručnjacima, da hrvatskim stručnjacima kako u marketingu tako i u turizmu. Stalno gledamo prema zapadu i sramimo se svojih talenata, inovatora, experta... Matu Rimca nikad ne bi „priznali“ da se o njegovoj viziji i električnom automobilu nije prvo raspisali strani mediji. Marka Pinjuha i njegov Jedač plamena  „otkrili „ smo tek kada se javila NASA. Žalosno za nas ponosne Hrvate.  Poštuj sebe poštivat ćete i drugi, rekao je jedan od najčitanijih pisaca na Svijetu Paulo Cleo. Prvo poštuj sebe, to je osnova i dok ne krenemo tim putem neće biti bolje.

Ne zaslužuju "pljusku" ili blaćenje, nego treba pričekati prezentaciju cijelog projekta ali opet slogan je onaj koji vodi cijelu priču – a smatram kako slogan "Hrvatska, puna života" ne predstavlja naš identitet niti našu priču.

Ponavljam, ocjena - Dobar ( 3 )