Blogosfera Turističke priče

Organizacija Adventa ušla je u "mainstream", i to je odlična vijest

Do prije par godina to je bilo nezamislivo, no danas svaki malo veći grad, ima svoj advent i to je odlična vijest.
Objava 03. prosinca 2018. 0 komentara 88 prikaza
Advent / Foto: Pixabay.com
Advent / Foto: Pixabay.com
Advent / Foto: Pixabay.com

Organizacija Adventa ušla je u “mainstream”, te iz godine u godinu sve više gradova organizira svoj Advent.  

Do prije par godina to je bilo nezamislivo, no danas svaki malo veći grad, ima svoj advent i to je odlična vijest. Prvenstveno zbog kvalitetnog sadržaja koji podiže kvalitetu u svakom gradu, a tu je naravno i turistička komponenta.

No, ne treba gledati na druge advente kao konkurenciju te niti jedan Advent ne može biti najveći, jer budimo realni, ne možete se mjeriti s Adventom u Zagrebu. To govori čista računica i zakon velikih brojeva. Kada gledamo gospodarstvo, potrošnju, broj stanovnika kao i turista – jednostavno Zagreb je Zagreb i ne možete se mjeriti s njim, koliko god odlični bili. I zato ne koristite prefikse tipa kao kako imate mali Advent kao u Beču ili kao u Zagrebu. Kopije je kopija, budite svoju i originalni. 

Da, možete vidjeti i “kopirati” neke dobre ideje, način uređenja, rješenje kako su riješili neki problem, a možda vam baš neki element koji vam se svidio, upali lampicu te dobijete ideju za nešto novo i drugačije. No, svaki Advent može biti najkreativniji, najinovativniji, najljepši, drugačiji itd… tu je prilika da se pokažete i pozicionirate. 

TAKO JE OVOGODIŠNJI ADVENT U VARAŽDINU IMA PRVI I JEDINI IGLOO BAR I LEDENI TOBOGAN, VINKOVAČKI ADVENT JE JEDINSTVEN PO SADRŽAJU VELIKOG BOŽIĆNOG KONCERTA KOJI SE ODRŽAVA NA PROZORIMA VINKOVAČKE GIMNAZIJE, DOK ŠIBENSKA ADVENTURA KAO PRVI EKOLOŠKO OSVIJEŠTEN ADVENT U HRVATSKOJ.

Zadnje i možda najvažnije, organizacija Adventa u vašem gradu je ponajprije odličan sadržaj za lokalno stanovništvo. Generira potrošnju, zapošljavanje i podiže kvalitetu u gradu. 

Manifestacije kao Advent su prvenstveno kvalitetni sadržaj za lokalno stanovništvo i posjetitelje, bar kada pričamo o organizaciji Adventa u manjim gradovima. Ako ciljate na nešto veče, kao što su gradovi Split, Rijeka, Zadar itd…  gledajte svoju regiju kao primarno tržište i bazu. 

Svakako je najvažnije da se investira u kvalitetan i raznolik sadržaj koji će biti motiv dolaska građana kao i posjetitelja iz okolnih gradova i općina. Samo kvalitetni sadržaj može privući posjetitelje, kako lokalno stanovništvo tako i posjetitelje iz okolice, a samim time generira se potrošnja kao i zarada ugostiteljima i drugim izlagačima, te time stvaramo zaokružen turistički proizvod.

Kvalitetni sadržaj naravno iziskuje veće ulaganje, no jedino tako možemo osigurati dobru posjećenost, a samim time i potrošnju. Jer ne zaboravite svaki izlagač , bilo ugostiteljski objekt ili izglača na sajmu mora isplatiti najam, pokriti troškove te naravno ostvariti zaradu, a to može samo ako dođe određeni broj ljudi i generira se turistička potrošnja. S druge strane, svaka ta kućica zapošljava barem dvoje ljudi, naručuje robu, uloži u uređenje itd… tako da se potrošnja u sklopu manifestacije samo povećava.

Ako postavite samo par kućica i bor, a ne uložite u uređenje cijelog prostora te razni sadržaj, od cijele priče neće biti ništa. Jedino kvalitetni sadržaj privlači ljude. Dakle, ulaganje u lampice i uređenje cijelog prostora nije trošak, nego važan čimbenik koji utječe na ukupni ambijent manifestacije. Uključite lokalno stanovništvo, udruge, pojedince, što više sadržaja to bolje. Također, lokalni bendovi su važan dio priče, ne može niti mora svaki koncert biti neko veliko ime glazbene estrade. Dapače, bolje je uložiti u 5 manjih koncerata, a poznatih bendova i glazbenika, nego u jedan veliki i “mega” koncert gdje je samo trošak izvođača preko 60.000 kn ( bez poreza ).  Naravno veliki gradovi iziskuju i poznatije te “skuplje” glazbenike, pogotovo ako računaj i na turističku komponentu kao motiv dolaska. No opet, to je samo jedna stavka, a svakako nije presudna. Najvažniji je raznolik i kvalitetan sadržaj, uređenje prostora i ukupna atmosfera i priča oko manifestacije, a manje top glazbena imena s estrade.

Upravo najveća moć turizma je što vertikalno i horizontalno veže druge industrije, potiče zapošljavanje i generirana potrošnja se disperzira na razne sektore. Zato su ulaganja u manifestacije investicija, a ne trošak.

Nemojte biti kopije, budite jedinstveni, budite svoji. Ispričajte svoju priču. 

KVALITETNI SADRŽAJ STVARA MOTIV DOLASKA I POSJEĆENOST KOJA GENERIRA POTROŠNJU I U KONAČNICI ZARADU. TO JE JEDINA DOBITNA FORMULA.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.