Blogosfera Turističke priče

Ovako se gine za svoju turističku destinaciju i ruši "status quo"

Rekli su, ne mogu se održati Dani hrvatskog turizma u Slavoniji, no eto, ipak će se održati. Čak su neke slavonske turističke zajednice lobirale da se ne podrži cijela inicijativa, jer im eto to remeti status quo. Nevjerojatno, ali istinito.
Objava 05. ožujka 2019. 0 komentara 318 prikaza
Foto: FB Tatjana Rau
Foto: FB Tatjana Rau
Foto: FB Tatjana Rau

Male turističke zajednice, pogotovo tu mislim na one koje se nalaze na kontinentu, nemaju niti približno iste preduvjete kao one na moru. Prvo i osnovno nemaju financijske niti logističke uvjete da bi bili u donekle ravnopravnoj utakmici s drugim morskim TZ-ima. A da ne pričam o statistici broja dolaska i noćenja, investicija te puno manje potpora od Ministarstva turizma ili HTZ-a. 

Da svakako je puno teže raditi razvijati turizam u kontinentu, no osobno me smeta jer se dobra većina vodi parolom kako se ništa ne može i drže se statusa quo. Može se, dapače, pogotovo danas u 21.stoljeću i mogućnostima koje nam nudi online svijet. Samo je važna volja. 

Rekli su, ne mogu se održati Dani hrvatskog turizma u Slavoniji, no eto, ipak će se održati. Čak su neke slavonske turističke zajednice lobirale da se ne podrži cijela inicijativa, jer im eto to remeti status quo. Nevjerojatno, ali istinito. No to je priča koju ću ispričati nekom drugom prilikom, a motiv ovo članka je upravo suprotan. 

Ovo je priča kako se bori za svoju destinaciju, kako se gine i kao se ruši status quo, uz sve mane i neprilike, usprkos svima i svemu. 

Kada si mali, onda moraš bit brz, okretan, proaktivan, kreativan i inovativan da bi se istaknuo u masi i borio s velikima. Upravo to radi Mirko Bačić, direktor TZ Županje, koji već godinama, usprkos što nema logistiku i financije okupi svoje Županjce, napuni pun bus tamburaša, KUD-ova, slavonske trpeze te svi krenu prema Zagrebu, direktno na Trg Bana J.Jelačića gdje naprave veliki spektakl usred Zagreba. Sve s ciljem promocije i brendiranja Županje te najave svoje najveće manifestacije – Šokačko sijelo.

Oj Županjo, uvik si mi mila – slogan 52.Šokačkog sijela

Tako je prošli mjesec ( 15.02. ) s ponosom stotine Županjaca na Trgu bana Josipa Jelačića predstavilo nadolazeće 52. Šokačko sijelo. 

Uz slavonske tamburaše u centru Zagreba plesalo se veliko šokačko kolo, predstavili su se KUD-ovi, a to je bila odlična prilika i za promociju i degustaciju autohtonih slavonskih proizvoda ( kulin, med, slavonsku šljivovicu, vino, pekmeze, sir, listariće i dr.). Tako su na najbolji način, uz fokus nacionalnih medija pozvali sve građane Zagreba da od 23. veljače do 5. ožujka dođu u Županju na najstariju i najveću manifestaciju tradicijske kulture županjskoga kraja – 52. Šokačko sijelo.

Screenshot Zupanjac.net


Ova manifestacija već više od pola stoljeća predstavlja pokladne običaje i druge folklorne izvorne sadržaje te će tako i ove godine u svojem 52. izdanju ponovno pokazati svu ljepotu izvorne narodne nošnje, kola i konjanika, opet će se čuti pučka riječ, te predstaviti to što jesmo – Slavonci. 

Posjet Zagrebu naravno iskoristili su i kako bi došli bliže nacionalnim medijima, pa su tako svoju priču predstavili i u emisiji Dobro jutro, Hrvatska na HTV-u i kroz razne druge medijske istupe.

To su ambasadori i heroji našeg turizma.

Mogao je reći ne može se, nemam novaca, HTZ me ne doživljava itd… mogao je naći na stotine razloga zašto da se drži statusa quo. I vjerojatno mu nitko ne bi ništa rekao, jer što može jedan direktor turističke zajednice iz daleke Županje. Naravno, uvijek možemo reći mogle se to napraviti i puno bolje, no Županjci su okupili snage, udružili se s jednim ciljem i iz cijele situacije izvukli maksimalno što mogu i znaju. I upravo je to najvažnije. Proaktivnost i želja za razvojem. Pokazali su kako se uvijek može, bez obzira i usprkos svemu.

Može se i bez “budžeta” tj. s minimalnim budžetom koji svaka turistička zajednica ima, napraviti show i ispričati priču. Za sav trud i proaktivnost g. Mirko Bačić zaslužuje svaku pohvalu i veliko poštovanje. Pozivam ovim putem HTZ da upravo ovakve priče i ljude podrže, a ne one koji samo znaju kukati i držati se statusa quo. U tablici za skupljanje bodova vezano uz sufinanciranje na vrhu bi trebala biti upravo ovakva kategorija, a koja bi trebala donositi najviše bodova. 

Fer i pošteno. Podržimo one koji žele i bave se razvojem. Rukavica je opet bačena, koji je Vaš izgovor?

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.