Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Turističke priče

Što je Turizam ? Pričanje priča !

Objava 03. ožujka 2015. 1 komentara 1181 prikaza
Izvor: Tz Crikvenica
Izvor: Tz Crikvenica
Good Kiss Spot 3 TZ CRIKVENICA

Postoje razne definicije turizma, moja definicija je da se turizam sastoji od emocija,  doživljaja i priče.  Turistička priča mora probuditi emocije kod ljudi, zaintrigirati ih, privući im pažnju i probuditi im znatiželju. Priča ih mora zarobiti i uvući u maštu, omogućiti im nezaboravno iskustvo ili jednostavno ostaviti upečatljiv i trajan emotivni trag. Jako dobra priča biti će zapamćena i opet ispričana od strane turista, a znamo kako je najbolji marketing  uvijek bio i uvijek će biti od usta do usta.

Dakle, želite da Vam ispričam jednu odličnu i zanimljivu priču? Radi se o jednoj ljubavnoj priču, ali nije priča o Romeu i Juliji, nego priča o ljubavi koja je ispričana u Crikvenici.

Turistička zajednica Crikvenice pokrenula je projekt "This is a Good Kiss Spot" tj. Dobro mjesto za ljubljenje, kako bi se zaljubljeni parovi na tom mjestu mogli slikati sa predivnom prirodnom ili urbanom panoramu. Riječ je o 10 romantičnih lokacija u Crikvenici, koje su nedavno i obilježene simpatičnim oznakama "This is a Good Kiss Spot", a izradili su i kartu za ljubljenje za bolje snalaženje koja se nalazi na njihovim web stranicama, koju inače prati moderan dizajn i logotip. Poticanje ljudi na dijeljenje ljubavi snažna je emocija sa kojima se destinacija povezuje na svjesnoj i ne svjsenoj razini s turistima. Logičan slijed cijele priče je kako će turisti tu fotografiju podijeliti na svojim društvenim mrežama, te će sigurno te iste fotografije sakupiti puno lajkova i komentara, što samim time povećava interakciju i vidljivost same slike.

Izvor: Tz Crikvenica


Možemo napraviti i paralelu te istaknuti kako se u svijetu  „rađa“ nova niša u turizmu Foto turizam.

Prema pisanju Poslovnog dnevnika koji ističe kako se u svijetu mjesečno proda više od četiri milijuna digitalnih fotoaparata, da se ove godine očekuje prodaja više od milijarde novih smartphonea te da je samo na društvenoj mreži Instagram trenutno više od milijardu fotografija i svake se sekunde dodaje 60-ak novih. Podaci govore sami za sebe.

„ Sve više turista u Hrvatskoj, njih blizu 50 posto, prema zadnjem istraživanju Tomas Ljeto 2014., prenosi i učitava fotografije i video sadržaje s putovanja na internet) te su i oni, uz brojne druge zaljubljenike fotografije i vizualnih umjetnosti, potencijalni foto turisti, kojima samo treba pametno i ciljano ponuditi kvalitetne programe" istaknuo je profesionalni fotograf iz Zagreba Marko Vrdoljak za poslovni dnevnik

 

Dakle priča drži vodu.

Inače, originalna ideja projekta je talijanskog umjetnika pod sinonimom 0707 koji je projekt „ This is a Good Kiss Spot" pokrenuo u 2012. godini s ciljem transformacije i interakcije sa urbanim prostorom  te naravno širenje emocije ljubavi. Turistička zajednica Crikvenice pronašla je ovu priču i odlično je ukomponirala u svoju jedinstvenu priču. Čestitke autoru na ovoj fenomenalnoj ideji te turističkoj zajednici što nije inertna ( plaća sijeda svaki mjesec ) te što prati nove trendove, siguran sam kako će joj se ovakav projekt višestruko isplatiti.

Rivijera Crikvenica je proglašena i najkreativnijom svjetskom destinacijom u 2014. godini kojoj je dodijelila organizacija "Creative Tourism Network" iz Barcelone, jedna od najpoznatijih međunarodnih organizacija, koja se bavi umrežavanjem u području kreativnog turizma. Nagrada je očito otišla u dobre ruke.

Izvor: TZ Crikvenica


Projekt „This is a Good Kiss Spot"bi trebao imati razne ekstenzije i nastavak priče, koji se može postići raznim nagradnim igrama, interakcijama i poveznicama kroz ljubav kao emociju. Naravno to može biti i prvi korak u brendiranju kroz jedan segment  kao destinaciju za zaljubljene –  glavna priča / kostur je tu e sada treba dodati ostale elemente i nastaviti priču.

Kada pričamo o pričanju priča najbitnije je biti vjerodostojan – jer ako nsi dugoročno si neodrživ i stvaraš si negativan predznak - a znamo kako je nezadovoljnog gosta najskuplje i najteže vratiti. Dakle nemojte pričati priče koje nisu vjerodostojne i istinite.

 

Evo još jedne priče...

Često se sjetim jedne priče koju sam doživio dok sam radio kao animator u turizmu u Puli, na Verudeli. U našem dnevnom programu svakog popodnevna u 16.00 sati smo organizirali sportske aktivnosti. Jedan od sportova koje smo organizirali za goste turističkog objekta bilo je i vaterpolo na bazenu. Animacija kao takva služi za zabavu gostiju, te vaterpolo na bazenu nije i nema potrebe organizirati na visokoj razini nego isključivo s ciljem čiste rekreativne zabave za goste hotela. Uglavnom, postavili smo dva mala plutajuća gola, napravili timove, stavili kapice na glavu i zabava je počela. Na kraju „turnira“ dijelili smo svima simbolične nagrade te tako i male kartonske diplome, na kojima smo ispisivali osvojeno mjesto te ime i prezime gosta. Ništa posebno, mali znak pažnje i uspomena. Prošla je godina dana, opet isto mjesto i vrijeme, ljeto  2001 godine. Dolazi do mene jedna gospođa iz Njemačke , inače stalna gošća Verudele, predstavi se i pokaže mi sliku svojeg supruga, inače jednog od najuspješnijeg doktora u Njemačkoj. Slika na kojoj sijedi njezin muž u svom uredu za stolom, a iza njega na zidu mnoštvo raznih stručnih diploma, uvjerenja, zahvalnica. Pored svih tih stručnih priznanja na sredini zida nalazi se i jedan mali uokviren karton – diploma koju je osvojio za treće mjesto na našem svakodnevnom i beznačajnom vaterpolo turniru.

 

Izvor: Park Plaza Verudela  / www.arenaturist.com


Naravno kako sam bio zbunjen, a istovremeno i oduševljen činjenicom kako je naša diploma zaslužila mjesto na zidu pored svih tih priznanja. Ta diploma koja za nas nije imala nikakvu osim simbolične vrijednosti, njemu je bila jako važna i vrijedna. U tom trenutku nije bio priznati doktor,  nego je bio otac koji je sa sinom igrao vaterpolo. Družili su se,zabavljali ,radili nešto zajedno i vrijedno pamćenja. Zato je ta diploma zaslužila mjesto na njegovom zidu ponosa i slave, a siguran sam kako je ta priča ispričana jako puno puta te kako će uvijek ostati u sjećanju – e to je priča koju moramo pričati, to je turizam .

Tada sam shvatio moć priče i nakon više godina iskustva i promišljanja došao do zaključka kako se turizam sastoji od emocije, doživljaja i priče. Ako već ne dolazite u Crikvenicu, a prolazite pored nje, svakako svratite na trenutak, nađite svoj Kiss spot i ovjekovječite svoju ljubav jednim ljubavnim selfijem.

Pričajte priče.

 

P.S.

Inače, 28.travnja sudjelovat ću na Hrvatskom turističkom kongresu u organizaciji Poslovnog dnevnika, ako dolazite na kongres slobodno se javite za kavu i konstruktivnu raspravu o našem turizmu.

Izvor: Poslovni dnevnik


 

  • Avatar Luring
    Luring:

    Krvavi Nizozemac u Porecu. To je turizam!!!