Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Turističke priče

One Day Or Day One. Ja biram Day One, a vi?

Konferencija ONE DAY OR DAY ONE održava se 02.04.2020. godine u Kongresom centru Forumu Zagrebu službeno će najaviti cijelu platformu #DayOne. Konferencija će okupiti turističke stručnjake iz različitih turističkih sektora, kako privatnog, znanstvenog tako i javnog sektora, ugostiti strane predavače koji će predstaviti globalne turističke trendove, pokazati će pozitivne primjere suradnje, te otvoreno i konstruktivno razgovarati o svim izazovima te ono najvažnije ponuditi konkretna rješenja kako ubrzati rast našeg turizma.
Objava 05. veljače 2020. 0 komentara 281 prikaza
dayone
dayone
dayone - hrturizam

Od bloga i hobija do vodećeg turističkog portala i poduzetništva - iako se činilo kao luda ideja i nemoguće, ispalo je stvarnost. 

Sve je počelo s jednim glasnim razmišljanjem, pa blogovima na Večernjakovoj blogosferi, nakon koje se rodila ideja o turističkom b2b portalu HrTurizam.hr koji je apsolutno promijenio i usmjerio moj život, kako privatno tako i poslovno, u jedan totalno novi pozitivan smjer. 

Da mi je netko prije rekao kako ću živjeti od pisanja, rasplakao bih se od smijeha, no eto život često piše čude i neočekivan životne priče. Danas nakon malo više od 4 godine, portal HrTurizam.hr je vodeći i najutjecajniji turistički b2b portal u Hrvatskoj i regiji, pokretač je raznih inicijativa, a najviše se ponosim na Inicijativu da se Dani hrvatskog turizma održe u Slavoniji, a koji su se nakon dvije godine "guranja" te ideje i održali 2019. godine u Vukovaru, Vinkovcima i Osijeku. 

U nazad četiri godine mogao bi napisati knjigu o svim iskustvima, izazovima, usponima i padovima, no prije toga, vrijeme je za jedno novo poglavlje.  Veliki korak naprijed i novu inicijativu - One Day Or Day One #DayOne #hrturizam2030

Pa krenimo redom... 

Zaboravimo prošlost, okrenimo se budućnosti. #DayOne prva konferencija portala hrturizam.hr

Turizam je jedan od ključnih i najvažnijih sektora hrvatske ekonomije, koji generira oko 20 posto BDP-a u RH. Danas živimo i djelujemo na globalnom europskom tržištu, gdje su informacije i znanje svima dostupni i svi se borimo za istog turistu na globalnom tržištu. Također, danas je više nego ikada fokus svake države na rastu malog i srednjeg gospodarstva kao temelja zdrave, održive i jake ekonomije, a upravo kroz sektor turizma direktno utječemo na održivost lokalne ekonomije.

Iako raste broj dolazaka i noćenja iz godinu u godinu, postoje razni izazovi na terenu, od produženja turističke sezone, održivog razvoja turističkih destinacija, nedovoljno domaće radne snage, premalo suradnje i sinergije itd… 

No, jedan od glavnih problema je što nemamo kvalitetan dijalog i komunikaciju između privatnog i javnog sektora. Turizam nije homogen i ne čini jednu industriju, nego vertikalno i horizontalno veže razne druge industrije. Upravo zato je kompleksan i s istim se moramo baviti na strateški i održivi način. A za to nam je potrebno zajedništvo i sinergija svih, pa tako i privatnog i javnog sektora. 

Svjestan sam kako to možda nekima zvuči naivno, no s druge strane, krenimo od sebe – mi kao pojedinci i kao struka i društvo u konačnici smo ta promjena koji svi čekamo. Želimo li suradnju i ići naprijed ili ne, sve ovisi o nama samima. Sve je do ljudi, zar ne?

Dvije riječi obilježavaju naš turizam već desetljećima: potencijal i promjena.


Svi pričamo kako imamo nevjerojatno puno potencijala gdje god se okrenemo te kako nam je potrebna promjena u kontekstu tržišnog razvoja, kako bi upravo te potencijale pretvorili u naše resurse. 

No, da bi te potencijale pretvorili u resurse, moram se proaktivnije početi baviti tržišnim razvojem i rastom, mora biti dijaloga i zajedničke komunikacije i konsenzusa oko zajedničkih tema i izazova.

Portal HrTurizam.hr upravo želi biti u centru ove priče kao svojevrstan medijator, kanal koji spaja kroz dijalog i komunikaciju te daje konkretna rješenja. Turističkim rječnikom rečeno treba definirati zaokružen turistički proizvod tj. ukloniti tržišne prepreke za razvoj cijelog turističkog sektora.  

Pitanje koje si svi moramo postaviti: Kako krenuti brže i bolje naprijed? Što možemo napraviti da sutra bude bolje? Gdje vidimo hrvatski turizam 2030.godine? 

PLATFORMA ONE DAY OR DAY ONE #dayone

I zato se pojavila potreba za pokretanjem platforme #DayOne kojoj je fokus spojiti “ne spojivo” odnosno pokrenuti komunikaciju. Glavni fokus nije na problemima i prošlosti, nego na konstruktivnom otvorenom dijalogu i na rješenjima. Fokus je na pozitivi, a ne negativi. Fokus je na sinergiji i suradnji. 

Svi stalno pričamo i vrtimo se u krug oko problema koji muči svaki sektor u turizmu,  no ne bavimo se sadržajem i očekujemo da netko drugi bude ta promjena. Ovdje pričamo o tržišnom razvoju, a ne o politici. Operativnim problemima koje muče privatni sektor, a to nije stvar a priori politike, nego tržišnog razvoja. 

Kao što sam naglasio, #DayOne nije još jedna konferencija, nego platforma. Jer o budućnosti našeg turizma ne možemo pričati samo jedan dan, tijekom konferencije, nego svaki dan. 

Portal HrTurizam.hr kao medijator između sektora


Konferencija ONE DAY OR DAY ONE održava se 02.04.2020. godine u Kongresom centru Forumu Zagrebu službeno će najaviti cijelu platformu #DayOne. Konferencija će okupiti turističke stručnjake iz različitih turističkih sektora, kako privatnog, znanstvenog tako i javnog sektora, ugostiti strane predavače koji će predstaviti globalne turističke trendove, pokazati će pozitivne primjere suradnje, te otvoreno i konstruktivno razgovarati o svim izazovima te ono najvažnije ponuditi konkretna rješenja kako ubrzati rast našeg turizma. Neki od predavača bit će Božo Skoko, Ognjen Bagatin, Paul Bradbury, čiji je portal Total Croatia News partner i medijski pokrovitelj konferencije… uskoro više o samom programu. 

Ono ključno za naglastiti je kako nakon konferencije, slijede sastanci s privatnim sektorom iz svakog područja, kako bi sakupila sva konkretna rješenja u jedan strateški dokument, koji će sačinjavati listu svih izazova na terenu, tzv. “white paper”, s jasnom argumentacijom cijele problematiku, te ono najvažnije s ponuđenim konkretnim rješenjima kako ubrzati tržišne promijene.

Dokument koji će objediniti stavove privatnog, ali i javnog sektora, s ciljem konsenzusa oko glavnih izazova s konkretnim vremenskim intervalom kako ih premostiti. 

Moramo biti realni i iskreni, jedni bez drugih ne možemo, što god netko mislio. Bez dijaloga ne možemo postići održivi rast i razvoj našeg turizma. 

Za kraj, pitam Vas: Hoćemo li i dalje godinama pričati o potencijalima i potrebi za promjenom ili ćemo se svi zajedno pokrenuti i mi biti ta promjena? 

One Day Or Day One. Ja biram dijalog, suradnju i #DayOne koji kreće od danas, kreće od mene prvog. 

Ovo nije moja priča, ovo je naša priča. Svi mi činimo hrvatski turistički proizvod. Zaboravimo prošlost, okrenimo se budućnosti. Neka od danas bude fokus na #dayone a ne #oneday.

Iz dana u dan biti će više detalja o konferenciji, programu i cijeloj platformi. #DayOne

Ako se bavite turizmom, SAVE THE DATE 02.04.2020.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.