Blogosfera Verbalist

Aktivisti koji o Amazoniji ne znaju ništa, a molitvu furaju kao trend

Narode s interneta, zadaća aktivista je stvarati društvene promjene, a ne heštegove.
Objava 27. kolovoza 2019. 0 komentara 687 prikaza
Foto: Unsplash
Foto: Unsplash
#nebuditeglupi

Znam biti razborit, no sve ovo bih počeo kratko i jasno, a rekao bih samo da mi se povraća. Od ljudskog licemjerja i samoprozvanih altruista i aktivista koji o altruizmu i aktivizmu ne znaju ništa. Želim da se vintage obrasci vrate među nas, a da sve te gluposti malo izgube na intenzitetu. One nam odgajaju klince i klinci uče da se sve može napraviti s računala i zaslona mobilnog uređaja, a ne može.

Ne volim princip kud svi tud i mali Mujo, a lančane reakcije pune praznih emocija postaju dio naše svakodnevice. Ni to ne volim. Ne volim ljude koji se ponašaju i izgledaju isto. Zadnji slučaj koji je oživio homogenost i istovremeno me izbacio iz kolosijeka je strašan požar u Amazoniji, a usuđujem se reći da je rezultat naših manira i potrošačkih navika. Što drugo. Prvo što sam zapazio jesu bakice koje komentiraju: "Strašno", a pritom se pitaju za živote ljudi. One vjerojatno nisu odslušale geografiju i ne znaju puno o Amazoniji, no možda bi i znale da mediji nisu zaglibili u kolotečini žutila, ne izvještavajući pravovremeno kako bi i ta bakica shvatila da životi ljudi jesu ugroženi, ali ne onako kako ona misli. Možda za neke buduće generacije, ali njihove živote ugrožavamo svaki dan, a ni o tome se skoro ništa ne zna. Čak i mladi koji bi trebali utjecati, to ne rade, dapače. Pišu heštegove.

Dok su mediji spavali, mase su poletjele za heštegom #prayforAmazonia, pritom niti jednom ne prekriživši ruke na molitvu. Ne znam tko je bio prvi, no ako ovo nije licemjerno, ne znam što jest. Molitelji koji moliti ne znaju i pray furaju kao trend. Mladi altruisti koji Amazoniju ne mogu naći na karti, a sve rade jer im je to posao. Aktivizam koji nije aktivizam preselio se na društvene mreže, a dok se stavlja hešteg #prayforAmazonia, istovremeno se kod tete na kiosku kupuju dvije flašice kokakole koje se, naravno, bace. Amazoniju mnogi vjerojatno ne mogu pronaći ni na karti, a ako bi morali definirati aktivizam, počeli bi zamuckivati. O heštegovima se pisalo, a bakice, znate, ne znaju što je to. Pojmovi poput prašume i kisika im zvuče daleko poznatije, ali tko razgovara s realnošću kada trendovi kolo vode.

Nije se to dogodilo zato što je netko bacio šibicu pa je sve planulo, bačeno je tu puno više. Brazil je najveći svjetski izvoznik govedine, a samo prošle godine broje izvoz od 1,64 milijuna tona. Bolsonaro s druge strane kaže kako novaca za borbu protv požara nema. O tome je negdje riječ, o licemjerju i oholosti, a požar, on je tek posljedica. Riječ je upravo o onakvom licemjerju kojeg mi živimo na tim našim društvenim mrežicama. Moramo shvatiti da digitalna transformacija jest transformirala i čovjeka, ali neke stvari naprosto nisu na internetu. Ako netko padne, ne možete ga podići klikom, a požari se još uvijek ne gase statusićima (ili heštegovima). Nadam se da ste barem toliko znali, isto kao što se nadam da znate da vam je ta prašuma važna jer se tamo proizvede preko 20% ukupne količine kisika i apsorbira četvrtina ugljičnog dioksida. Vjerojatno niste, a iskreno i ja sam provjerio ove informacije. Žalosno je što sam to morao, a o trendovima internetskog moljenja znam više.

Samo, ja znam ponešto i o aktivizmu kao konkretnoj primjeni, i znam da heštegovi ne pomažu, isto kao što znam da mi majka neće postati vještica ako ne proslijedim poruku deset svojih prijatelja na fejsbuku. Sjećate se tih lančanih poruka na koje se danas smijete i pitate se kakve budale to danas još dijele, e pa vi ste te budale. Samo ovaj puta dijelite hešteg, koji ponavljam, neće pomoći. Nikome, a odmaže čak i vama.

To je uzalud potrošeno vrijeme koje ne donosi nikakve promjene, a aktivisti kojima ste svi odjednom postali, heštegove koriste samo kako bi proširili neku kampanju, a promjene koje će donijeti za društvo su dugoročne. Neće staviti hešteg #prayforAmazonia na svoj Instagram story, a zatim doručkovati, ručati i večerati u Mc Donaldsu. Negdje je postalo jasno da su influenceri proželi ovaj trend, a pravi influencer (ili utjecajnik koji, jelte, utječe) trebao bi prije svega raditi nešto drugo. Kao što je primjerice promicati zero waste koncept življenja ili jesti manje fast food-a. Takvim potezom utječe na stvaranje novih društvenih vrijednosti, a ne malih podanika koji će suludo kuckati hešteg #prayforAmazonia pod pretpostavkom da će tako naručiti jednu kišu iznuđenu molitvom. Narode s interneta, zadaća aktivista je stvarati društvene promjene, a ne heštegove.

Zato, jednostavno, #nebuditeglupi

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.