Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Verbalist

DA za influencer marketing, ali NE za Doris

Ljudi generalno ne znaju komunicirati, bonton u riječniku čitaju pod bombon jer misle da je riječ o tipfeleru, a o poslovnoj komunikaciji da ne pričam. Čini mi se da je upravo u domeni poslovne komunikacije zaškripilo, a po meni ne znaju komunicirati ni Doris ni porečki restoran.
Objava 31. kolovoza 2020. 7 komentara 2521 prikaza
Foto: Marko Vučenik
Foto: Marko Vučenik
Ivan Tominac

Slučaj mlade influencerice Doris Stanković i porečkog restorana od jučer bukti hrvatskim portalima. Komentari su svakakvi, od onih stvarno šaljivih, gnjusnih do uobičajenih hrvatskih koji mladu djevojku Doris pozivaju na branje krumpira kao nedavno Ninu Badrić.

Ljudi generalno ne znaju komunicirati, bonton u rječniku čitaju pod bombon jer misle da je riječ o tipfeleru, a o poslovnoj komunikaciji da ne pričam. Na snazi je neukost, paranje oblaka nosom i bahaćenje. U ovom slučaju detektiram neznanje s obje strane. Počevši od restorana koji prema svakom mora pokazati obazrivost i visok nivo profesionalnosti. Mišljenju o određenoj pojavi u ovoj situaciju mjesta nije bilo, a činjenica je da postulate influencer marketinga ipak ne poznaju.

Kada je on dobro targetiran, brend po influenceru može zaraditi 40+ kuna na samo 1 uloženu. Ovakav čin suradnje naročito bi mogao dođi do izražaja u vrijeme situacije izazvane koronavirusom. Zato što je brz i trenutačan. Isto tako, prema platformi za influencere Grin Influencer Marketing Software, 94 posto stručnjaka influencere smatra učinkovitim načinom marketinškog djelovanja.

U ovom slučaju, porečki restoran pozvao se i na nepoznatost influencerice Doris pridajući joj neke epitete, no i tu su u startnoj poziciji pokazali neznanje. Potrošači vjeruju njima puno više no što bi se poveli za preporukom (influencera) celebrityja kojima bi oni, prema kontekstu prepiske, rado ponudili besplatan objed. Po meni je i stvar toga što za celebrity persone odmah računamo na njihovu visoku razinu platežne moći i posljedično pretpostavljamo da mi za to nemamo. Ove 'obične' ljude ne vidimo kroz kategoriju i skloniji smo povjerovati da im se možemo približiti. Njihovi Instagrami ne pršte od svojevrsnog luksuza, za svoje fotografije koriste mobilne uređaje, jedu u McDonaldsu i slično. Sve ono što radimo i mi.

Zato da za influencer marketing i da za suradnju s "nepoznatim" Influencerima.

U ovom slučaju jedno veliko NE za Doris i način koji je pristupila interakciji s ovim restoranom.

NE-jer se poslovna komunikacija ne odvija na društvenim mrežama. One mogu biti spona kasnije ili prije uspostavljanja komunikacije mailom ili telefonom.

NE-jer ne nudiš sebe, nudiš svoju uslugu. Svi mi možemo pojest i popit. To nije u opisu tvog posla. Moraš predstaviti što sve u komunikacijskom kanalu donosiš klijentu. Koju vrijednost će on dobiti od suradnje s tobom i što je preciznije moguće određuješ svoj učinak na njihov rad.

NE-jer ako je to tvoj posao, onda ga radiš. Posao može biti dijelom tvog lifestylea, ali ne događa se slučajno. To znači da ne dođeš u neki grad i tražiš restoran u kojem ćeš besplatno objedovati zato što si influencer i zato što možeš. Istraživanje radiš puno prije, šalješ ponude i uspostavljaš promocijske aktivnosti. To je jedino ugodno s korisnim što može proći kada je riječ o poslu. Profesionalnost uvijek mora biti na nivou. To ti je posao.

NE-jer influencer nije jednako društveno vrijedim više. Pratitelji nisu izraz tvoje vrijednosti. Oni su mehanizam postizanja rezultata. Tako ih moraš i predstaviti.

NE-jer ovaj POSAO zahtijeva i istančanu razinu zrelosti. Na odbijanje moraš ostati pristojan, prihvatiti kritiku i drugi put nešto napraviti drugačije. Svaki posao je proces učenja. Shvati ga kao takvog. Nepristojne ostavi neka budu nepristojni. Svoju reputaciju njeguj.

Za kraj, informacije zlata vrijede, pravi ljudi na pravim mjestima također. Fali tu obojega, i kod jednih i kod drugih.

  • jadnatikoza:

    NE- influencerima bez dana radnog staža i njihovim pratiteljima, jadnicima koji nemaju privatni život nego po cijele dane plaze po tuđim profilima i fotkama. Probat ću navratit i pojest nešto u svakom restoranu koji odbije influencera

  • Vrhovec:

    Glupost. Ovakvih bahatih Klinka koje misle da se bave marketingom a zapravo pljačkaju slastičarni, kozmetičke i frizerske salone koji se boje negativnih komentara na webu ima sve vise a zapravo ih nitko ne treba. Osim da se je ova osramotila ... prikaži još! do boli, nemogu vidjeti nedostatke u komunikaciji restorana. Jos jedan bravo restoranu, samo hrabro.

  • Avatar ShuPac
    ShuPac:

    Poštovani g. Tominac! Zar Vi doista vjerujete da će poruke koje ste naveli stići do mozga osobe kojoj su namijenjeni?!? Ovdje napominjem kako sam imenicu mozak upotrijebio bez ikakve namjere vrijeđanja dotične, nego doista kao organ koji treba procesuirati ulazne ... prikaži još!e informacije kako bi izlazne informacije bile što kvalitetnije. U ovom slučaju se bojim da će kod osobe kojoj su poruke namijenjene to i učiniti, iz prostog razloga jer sam imao tu ''čast'' pogledati većinu video uradaka na njenom Tik-Tok profilu (nadam se da ste i vi to učinili). Mogu samo reći da nakon odgledanog ''materijala'', da se kojim slučajem nalazim u ulozi vlasnika ili direktora marketinga tog restorana, izbjegavao bih ''reklamiranje'' putem njenog profila u širokom luku. Nažalost kod nje ne vrijedi ona stara ''svaka reklama, pa čak i loša reklama, je dobra reklama''. Osobno bi me bila sramota da me bilo tko poveže na bilo koji način s tom osobom.