Blogosfera Verbalist

Kako Vitamin C postane važno društveno pitanje

Tako se, svima na sramotu, desi da u jednom trenutku imate Pernara koji obmanjuje javnost glupostima o Vitaminu C, i s druge stane dr. Vladimira Draženovića koji izvještava da je trenutačno u Hrvatskoj prijavljeno 8460 oboljelih od GRIPE sa 7 smrtnih ishoda samo u prošlom, Pernarovom, tjednu. Vitamin C u tom trenutku postaje važno društveno pitanje i Hrvati još jednom pokazuju što ih zanima, a kasnije? Kasnije mediji ovakvi, mediji onakvi, a mediji su zapravo samo ogledalo društva i naše iskrivljene svijesti o bitnom. Istina je samo da nam je Pernar super zanimljiv, a ove loše stvari se ionako uvijek dešavaju nekom drugom.
Objava 24. siječnja 2019. 0 komentara 515 prikaza
Foto: Unsplash/modificirano
Foto: Unsplash/modificirano
Vitamin C

Analize popularnosti političkih stranaka obasipaju nas sa svih nacionalnih i privatnih televizijskih programa. Politika je postala kao šoubiznis, populistički orijentirana i bez konkretne funkcije. Ako u narodu pitaš što to rade naši političari, reći će ništa, i pritom neće puno slagati iz nekoliko razloga. Primarno jer razvojem stagniramo, a s druge strane jer naši političari nemaju vremena zbog vremena kojeg provode na društvenim mrežama. Znamo SVE samo o rezultatima koji potvrđuju da nisu napravili ništa, a raspada nam se sve od školstva do zdravstva. Do predizbornih kampanja čak ni ne obećavaju i uvijek se vode onom: ''Napravili smo sve što je u našoj moći.'' Iz dana u tjedan, iz tjedna u godinu – ništa. Doimaju nam se potpuno nemoćni i nesposobni, jer mi ne vidimo da su napravili išta, osim natjecali se za mjesto na nekoj suludoj ljestvici popularnosti političkih stranaka i pojedinaca koji ih nose.

Mediji su tu da izvijeste, no čine im medvjeđu uslugu kada je riječ upravo o tom segmentu. Mediji vole ljudsku glupost, a političari nekada vole ispasti glupi. Ili jednostavno jesu? Pa, sada baš i nemam odgovor na to pitanja, no da je nešto trulo – trulo je. Zadnje za što smo zagrizli jest Vitamin C u režiji, koga drugog, već dvorske lude Ivana Pernara. Da bi stvar bila gora taj čovjek je medicinski tehničar, barem s nekim načelnim znanjima o zdravlju, ali nisu bitne činjenice, već pozicija stranke i njega kao pojedinca na nekim suludim ljestvicama. Bitno da je da se o njemu sve više govori i da on bude negdje visoko na ljestvici najaktualnijih političara. Na kraju ionako nije bitno što pričaš, bitno je samo da pričaš, i to mogućnosti što veće besmislice.

U novoj u nizu Pernarovih besmislica našao je i pristalice (ili ih je samo izmislio?) kojima je potkrijepio svoju teoriju. Govori kako mu se jedan Splićanin požalio na kašalj sina koji je još uvijek na majčinom mlijeku, a ovaj mu je poručio da jednostavno izdoji mlijeko i na vrh žličice stavi vitamin C. Ima smisla, jednako kao što će nam Tic-Tac poslužiti kao analgetik, a svi znamo kako smo se njime trpali kao mali pretvarajući se da je lijek. Pernar očito nije još prošao tu fazu.

S druge stane mi smo izašli iz faze prave politike. Kaže Wikipedija kako je politika kolektivna djelatnost usmjerena ka donošenju odluke o rješenju problema i izvršenju te odluke koja je obvezna za sve članove zajednice, a svi znamo da Wikipedija nije relevantan izvor. Wikipedija u hrvatskim okvirima svakako laže. Zbog Wikipedije se padaju kolegiji na faksu, a kod nas zbog Wikipedije (ne baš, ali skoro) svakih tol'ko padne vlada. Kod nas je politika natjecanje u popularnosti i davanje praznih obećanja za vrijeme kojekakvih predizbornih kampanja. Politika u Hrvata je mahom na društvenim mrežama i sve se vrti oko lajkova i broja pregleda. Političare danas možemo nazvati novim influencerima – zanimanjem 21. stoljeća koje je rezultat penetracije digitalnih tehnologija. Što bi naši političari danas bez Facebooka i Instagrama? Bili bi samo političari, a to je baš, baš dosadno. Od bilo kakvih društvenih problema danas su važnije propaganda i reklama, nebitno je li dobra ili loša, jer na koncu svaki publicitet je i dalje publicitet. Novinari se ne snalaze u košmaru informacija, svjesni da s jedne strane čine ono čemu nije mjesto u politici, no s druge strane tako se naplaćuju ili jednostavno reagiraju na false news, jer ono što Pernar iznosi pred svojim stadom je upravo to, i s druge strane jako je opasno.

Društvene mreže danas stvarno jesu globalno selo, a informacija se širi brzinom munje i lako je utjecati na ionako već poljuljano povjerenje u naš zdravstveni (ili bilo koji drugi) sustav. Kao javno lice koristi svoju poziciju obmanjujući ljude pretpostavkom da prehladu ili gripu mogu liječiti Vitaminom C i pritom pokazuje da ne posjeduje ni načelna znanja o razlikama prehlade i GRIPE. Pernar je tipičan primjer opasnosti na društvenim mrežama i školski primjer onoga kako ih NE koristiti. Pojam prehlade nije isti pojmu gripe i nikada neće biti, a ovo, osim što je opasno, mogla bi biti i svojevrsna kritika i Visokim školama diljem Hrvatske da ne puštaju ovakve ljude na tržište, jer ako im se tamo ne svidi mogli bi doći u politiku.

Tako se, svima na sramotu, desi da u jednom trenutku imate Pernara koji obmanjuje javnost glupostima o Vitaminu C. i s druge stane dr. Vladimira Draženovića koji izvještava da je trenutačno u Hrvatskoj prijavljeno 8460 oboljelih od GRIPE sa 7 smrtnih ishoda samo u prošlom, Pernarovom, tjednu. Vitamin C u tom trenutku postaje važno društveno pitanje, a Hrvatska još jednom pokazuje što nas zanima, a kasnije? Kasnije mediji ovakvi, mediji onakv, a mediji su zapravo samo ogledalo društva i naše iskrivljene svijesti o bitnom. Istina je samo da nam je Pernar super interesantan, a ove loše stvari se ionako dešavaju nekom drugom. Siguran da ste se svi hiper informirali Pernarom (nadam se ne i hipervitaminizirali Vitaminom C), ali o ovoj zabrinjavajućoj brojci vjerojatno niste imali pojma.

Ovakav filter je opasan, a mi smo ti koji kreiramo medijsko tržište. Da je tome tako u prilog ide i članak Večernjeg lista koji je izvještavao o ovoj brojci s mizernih 455 pregleda, a članci na spomen Pernarove gripe i 3000+ pregleda. Te brojke odraz su toga da Pernar stvarno zna kako se igrati politike u Hrvatskoj. Oni najpopularniji u školi najčešće su bili budalaši, a tako je i s hrvatskom političkom scenom. Ista razina ozbiljnosti i ista razina gluposti, što te više ima u medijima to si popularniji, a što ih više ima u medijima to nam je gore. Razumijete sada poveznicu između statusića, medija i politike?

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.