Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Verbalist

Za istu stvar jedne ismijavamo, a drugi su nam 'fora' jer su popularni

Smiješno mi je jer bismo inače osobe koje nemaju pozamašan broj pratitelja i koje nisu medijski eksponirane, a da ostavljaju iste poruke na društvenim mrežama prozvali debilima, a njihovi komentari i poruke završili bi na onim smiješnim Instagram profilima za izrugivanje. Neke od njih bismo nazvali i seksistima.
Objava 31. siječnja 2020. 0 komentara 347 prikaza
Foto: Marko Vučenik
Foto: Marko Vučenik
Ivan Tominac

Hrvatski influenceri zarađuju na desetke tisuća kuna i to samo na mjesečnoj bazi, a svojevremeno njihov rad, ili oni sami, postao je svojevrsna dodana vrijednost marketinškom djelovanju. Znači, dok ih tržište treba, njih će biti. S druge strane fiksirana hrvatska svijest još se nije odmaknula od koncepta "od 9 do 5" pa nerijetko ovaj posao ne doživljava poslom. Stvarnost baš i nije takva, rad s influencerima jest težak, ali ni rad s poduzetnicima i tvrtkama nije med i mlijeko. Dapače, više je apsint.

Tako se za onu jednu sličicu koju mi vidimo na Instagramu potroši i po nekoliko sati. Izrađuju se briefovi, traže lokacije i autoriziraju tekstovi prije nego što na račun sjedne tih par tisuća kuna. Oke, puno je to novca s obzirom na to da neki za istu svotu rade i prekovremenima, no opet, generacije se mijenjaju, a generacija Y i Z na tržište donosi neke nove vrijednosti. Ne bismo ih smjeli umanjivati, ne moraju nam se svidjeti, ali ih moramo prihvatiti. One su naša budućnost i budućnost naraštaja.

Influencing je danas isto ono što je nekada bio uredski posao kojeg su fizikalci prozivali 'neradom'. To je, htjeli mi to prihvatiti ili ne, posao budućnosti.

Tome u prilog, ne volim ljude koji zbog straha nepriznavanja da bi nešto htjeli, odlaze u onu drugu krajnost-izrugivanje (koje isto tako ne priznaju, oni se samo šale). Pratim poslovni put 'lokalnog, a ako ne i regionalnog influencera', no nije mi jasno čemu i zašto od izjave da ne razumije bit Instagrama odlazi u drugu krajnost, gdje i dalje ne razumije njegovu bit, ali koristi postavke globalnog sela tražeći pozornost nesuvislim komentarima na račun balkanskih influencerica. Isto tako, siguran sam da bi rado prihvatio objaviti jednu fotografiju za nekoliko desetaka tisuća kuna, ali pod uvjetom da je i dalje ''influencer'', iako tada postaje influencer. I ta fotografija bi bila samo šala, a samo novac pravi. Zato što je to takav ''biznis model'', a ne biznis model.

Brojni njegovi ''fanovi'' nisu njegovi fanovi, a zapravo su samo antifanovi onih koji su bili dovoljno sposobni naći mehanizme zarade na društvenim mrežama. Mnogi bi tako, ali ne znaju kako. Smiješno mi je jer bismo inače osobe koje nemaju pozamašan broj pratitelja i koje nisu medijski eksponirane, a da ostavljaju iste poruke na društvenim mrežama prozvali debilima, a njihovi komentari i poruke završili bi na onim smiješnim profilima na Instagramu za izrugivanje. Da je to u isti broj navrata napravio Petar iz nekog slavonskog sela, prozvali bi ga manijakom koji uhodi balkanske influencerice. 

Dvostruki kriteriji su me uvijek umarali, a ako mene pitate, sve je bilo smiješno samo na početku. Podržati nekoga u budalaštini samo zato što znamo da je pametan za mene je nekakav oblik negativne segregacije koja, ako mene pitate, nema smisla. Izvrnuto smo mi društvo. Od početka do kraja, no postoje oni koji ga izvrću, a mi ih ne krivimo. Mi im se smijemo i zabavni su nam. Tako valjda mora.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.