Blogosfera Volim pivu

BrewDog prodao 22 posto kompanije privatnom investicijskom fondu

Objava 11. travnja 2017. 0 komentara 650 prikaza
Najpoznatiji europski neovisni pivar sada ima i investitora iz krupnog kapitala
Najpoznatiji europski neovisni pivar sada ima i investitora iz krupnog kapitala
BrewDog

Vrlo kratko – BrewDog je prodao za 213 milijuna funti prodao 22 posto kompanije privatnom investicijskom fondu TSG Consumer Partners. Sto milijuna ulaže se u tvrtku a ostatak u otkup udjela od manjih dioničara. Kao rezultat ovog dogovora osnivači BrewDoga James Watt i Martin Dickie zaradili su stotinu milijuna funti a oko 50.000 investitora kroz crowdfunding kampanje moći će prodati do 15 posto svojih dionica na čemu će oni koji su bili među prvima mogli ostvariti profitnu marginu od čak 2.800 posto. 

Sve to odobrila je skupština dionica održana u ožujku a Watt i Dickie naglasili su kako je prošle godine BrewDog imao obrt od 60 posto a nada se kako će ove godine to biti još i više. I tako, ne treba uopće sumnjati kako je ova vijest izazvala stanovite komentare. Pogotovo jer se naslanja na nedavni događaj oko prava na ime jednog puba u Birminghamu. Taj je pub, naime, došao pod paljbu BrewDogovih odvjetnika jer se prozvao The Lone Wolf kako se zove i BrewDogova vodka. Drugog su pak vlasnika puba, glazbenog promotora Tonyja Greena, uhvatili jer je želio nazvati svoj lokal Draft Punk što je BrewDogovce asociralo na njihov 'punk' pokret. 

To je pak izazvalo reakciju cijele gomile punk bandova koji su pivarima uputili javno pismo upozoravajući ih kako oni po ničemu ne mogu prisvajati pojam 'punk'. A onda se dogodila ova investicija. TSG Consumer Partners inače je vlasnik i američkog pivara Pabst, ali to za neke ne umanjuje činjenicu da se ipak radi o investicijskom fondu, dakle ljudima koje prije svega zanima profit. Upala mi je neki dan u oko jedna činjenica koju sam nekako previdio, ili je naprosto nova. 

Pravila američkog Brewer's Associationa dozvoljavaju do 25 posto investicije u craft pivovaru. No, bez obzira na to, ne bih baš rekao kako je ostvarenje sumanutih profita u naravi neovisnog pivarstva. I prije sam već pisao da mi je sve to s BrewDogom sve dalje i dalje od onoga zbog čega se ljudi počnu zanimati za craft. Nedavno je i sam Jim Koch nigdje drugdje nego u New York Timesu objavio dosta dramatičan tekst o budućnosti neovisnog pivarstva u Americi. Sve češće prodaje neovisnih pivovara velikim grupacijama gdje se pri tome na jasan način ne mijenjaju etikete proizvoda u smislu da je jasno u čijem je sada pivovara vlasništvu pa onda i sekundarni udar na distributere kao posljedica spajanja dvaju najvećih svjetskih pivara ne pišu svijetlu budućnost neovisnom pivarstvu. 

Ne bih rekao da je BrewDogu ta investicija bila prijeko potrebna. Vjerujem kako su njihove crowdfunding kampanje dovoljno uspješne da ispune dobar dio želja, pivskih hotela i slično a bez da puštaju u suvlasništvo krupni kapital. Ili je za škotski dvojac sve to samo jedna druga priča.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.