Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Volim pivu

Kako loše reklamirati svoje pivo (2) – Budweiser se i dalje ruga zanatskom pivu

Objava 19. srpnja 2015. 0 komentara 160 prikaza
Budweiser je potaknuo novu kontroverzu posljednjom kampanjom
Budweiser je potaknuo novu kontroverzu posljednjom kampanjom
Kratkoročno stvar djeluje, dugoročno može biti kontraproduktivna

Nakon što su skupo plaćenom reklamom na Superbowlu potakli lavinu kritika na internetu jer su u toj reklami poruzi izvrgli zanatsko pivo s aromom buče i breskve, Budweiser ne odustaje od sličnih zamisli. Kritike su izazvali prije svega jer su netom prije superbowla kupili upravo neovisnu pivovaru koja radi pivo s aromom buče i breskve a onda i zato jer nikome nije baš bilo jasno kakva motivacija iza toga stoji. No, bilo kako bilo, Budweiser je u travnju pokrenuo kampanju Bud&burgers koja ne donosi ništa pretjerano novo sve do posljednjih deset sekundi 30-sekundne reklame. Tada se u kadru pored hamburgera pojavljuje čaša snifter s nekim tamnim pivom, očitom aluzijom na craft, uz prigodnu poruku „Ovo bi moglo biti nešto za raspravu“, da bi u sljedećem kadru čaša bila zamijenjena Budweiserom uz novu poruku – „Ali nije“. I tu se nije stalo nego se nastavilo na twitteru s porukama tipa „Nitko ne navija za lika koji na tulum nosi lubenično pšenično pivo“. Normalno, to je izazvalo val odgovora brojne publike na koje Budweiser nije odgovorio. Ali, sada sve ipak postaje jasnije. U očima Budweiserovih marketingaša važno je ostati u fokusu ciljane publike, makar na loš način. Činjenica da se pivopijama i danas diže kosa na glavi pri spomenu Superbowla to potvrđuje. Niti jednom drugom kampanjom nikada nije postignuto ništa slično. I sad, u Budweiseru prema svemu ne očekuju da će se ljubitelji crafta zbog toga okrenuti prema Budu već očekuju da kolebljivi, a njih je sve više, apsolutno odustanu od crafta ali i od Miller Litea kojeg je MillerCoors prodao 43 milijuna limenki više u drugoj polovici 2014. godine negoli je to bio slučaj u istom razdoblju 2013. Svejedno, taktika je po svemu sudeći ipak dugoročno pogrešna. Sigurno će pojačati vjernost tvrdokornih Bud-fanova ali i fanova crafta neovisnom proizvodu. Problem će se pojaviti kod onih koji će se zapitati „Pa čemu dovraga tolika frka“ pa otići i pogledati te craftove koje Bud toliko vrijeđa. A onda im se možda i dopadnu…

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.