Blogosfera Volim pivu

Misliš da znaš pivu? Ne dok nisi probao BrewDog!

Objava 04. ožujka 2015. 0 komentara 2197 prikaza
Svjetski poznat BrewDogov logo
Svjetski poznat BrewDogov logo
Kada vidite ovo, znajte da je to piva koju odmah morate probati

Bilo je to 2007. kada su dva pajtosa, James Watt i Martin Dickie zaključila kako im je dosta industrijskih piva te uobičajenih otočkih craftova. U škotskom gradiću Fraserburghu nastao je BrewDog. Već te prve godine dvojica su prijatelja skuhala i prodala 1.050 hl piva, u malim šaržama, boce punili ručno i prodavali ih po lokalnim barovima i dućanima, uz pomoć bankovnih kredita kojima su kupili prvi pogon. Cilj zapravo niti nije bio prodati već razviti i kod drugih strast prema craftu kakvu su dijelili James i Martin. Bingo! Misija koja traje i danas već je sljedeće godine polučila rezultate jer je tržište vikalo „Još, još!“ pa su pivski entuzijasti skuhali otprilike četiri puta veću količinu. Te 2008. godine nastaje i „najjače pivo ikada skuhano“ kako dečki vole istaći, Tokyo sa 18.2% volumnog alkohola koje izaziva veliku medijsku halabuku zbog čega ih Portman Group, cehovsko udruženje proizvođača alkoholnih pića i pivara koje ima ovlast da neko pivo zapravo i zabrani. I nisu zabranili samo Tokyo već i ostala BrewDog piva. Propaganda je bila žestoka, osam je mjeseci trajala bitka s Portmanom do konačne pobjede, no Martina i Jamesa to nije spriječilo da postanu najveći škotski nezavisni pivar, i to već u drugoj godini postojanja.

Nema veze što ne mogu prodavati u Velikoj Britaniji, za njih se već toliko znalo da su mogli isto raditi za barove i dućane u Švedskoj, Japanu i Americi. Usprkos Portmanu, već su 2009. godine napravili Tactical Nuclear Penguin s 32 posto, 2010. Sink The Bismarck s 41 posto, iste godine i The End of History (!?) s 55%. Ipak, titulu su najjačeg na svijetu morali prepustiti njemačkoj pivovari Schorschbrau koja radi Schorschbock koji ima 57,5 posto alkohola. U 2009. godini dvojac je uspio na svoj, kako sami kažu anti-business model, navući i ulagače, postaju dioničko društvo te usred recesije imaju rast od 200 posto. Sve to popraćeno je scenama poput javnog razbijanja zaliha industrijskog lagera, kuhanja piva na brodu i sličnim ludorijama koje marci BrewDog daju drugu dimenziju koja nadilazi samo pivarstvo. A to je njihov suludi ali nevjerojatno efikasan marketing. Spomenuti The End of History pojavio se upakiran u tijela životinja stradala na cestama što je, jasno, polučilo javnu sablazan, no istodobno se radilo i o najskupljem svjetskom pivu u tom trenutku, stajalo je 765 dolara.

Nema veze, James Watt proglašen je najmlađim škotskim poduzetnikom godine ikada. Priču partneri šire na otvaranje brendiranih BrewDog barova a što je sljedeće godine proslavljeno otvaranjem takvog bara u samom Glasgowu gdje su James i Martin stigli u – tenku. Jednu su šaržu skuhali i na dnu oceana, a biznis je ponovo narastao za 200 posto. Nema kraja. Nedugo zatim postaju najbrže rastuća škotska pivarska kompanija, kao 100 najboljih priznaje ih i Sunday Times, u Kini čak otvaraju i lažni BrewDog bar. Sada već imaju investitore iz 22 svjetske zemlje, a 2013. je i sasvim posebna godina jer se pojavljuje zaista pravi klasik – Jack Hammer. Završno s prošlom godinom, BrewDog ima 358 zaposlenih, proizvodi 90 tisuća hektolitara piva u 36 stilova koje izvozi u 55 zemalja, u Americi snimaju i seriju o craft pivama zajedno s najboljim američkim pivarima, izdaju i vlastiti magazin, Hop Propagandu. Današnji pogon u Ellonu jedan je od najmodernijih na svijetu, napravljen u skladu s najvišim ekološkim standardima dok stari u Fraserburghu služi za eksperimentiranja. Da ne biste pomislili kako je riječ samo o marketingu, naprosto morate uzeti neki BrewDog kojeg srećom ima u hrvatskim supermarketima. Nije riječ samo o ispijanju piva, već naprosto o kompletnom doživljaju koji počinje već s uzimanjem boce u ruku gdje odmah pozornost privlači posebno tiskana etiketa. Jack Hammer je obaveza za svakog ljubitelja piva, ne sramite se Dogme ili Tokya a uštedite za Dog B ili C koji su doista ultimativno iskustvo. India Pale Weizen, pivo napravljeno u suradnji s najstarijom svjetskom pivovarom Weihenstephan za mene je najbolja piva koju sam ikada probao. Zaista tako mislim. Ako naletite na nju, svakako probajte. Bavit ću se još dosta puta BrewDog pivama jer doista svaka zaslužuje poseban prostor.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.