Blogosfera Volim pivu

Tko što gdje pije, odnosno veliki lageraši i dalje vladaju svijetom piva

Objava 24. ožujka 2015. 0 komentara 2350 prikaza
Svjetska mapa piva koju je napravio Vinepair
Svjetska mapa piva koju je napravio Vinepair
Treba uzeti u obzir kako se radi o tržišnim omjerima, a ne o količinama

Mapa najpopularnijih piva u svakoj zemlji već je obišla društvene mreže čim ju je Vinepair objavio, pa se time i neisplati toliko baviti. No, naš kolega Mato iz pivnica.net priskrbio nam je još izvora koji ovu zanimljivu infografiku kompletiraju. Dakle, nije nikakvo iznenađenje da u nas vlada Ožujsko pivo, a „preko“ Jelen, u Sloveniji Laško a u Makedoniji Skopsko, no treba reći kako u napomeni uz grafiku stoji kako zemlje za koje podaci nisu nađeni nisu niti uvrštene na kartu. Zato je malo pretjerano reći kako Jelen vlada regijom, unatoč tome što je najpopularniji i u Bosni i Hercegovini. To što je iznio Vinepair na svojoj infografici podaci su izvučeni s Euromonitora i korporativnih web stranica te se radi o tržišnim udjelima, a ne apsolutnom broju prodanih jedinica, bilo litara, hektolitara ili naprosto boca. Zato i kažem da Jelen doista ne mora biti najjači pivski brend u regiji, pričekajmo još koji tjedan kada sve pivovare izbace podatke za prošlu godinu. Ali, zanimljivo je vidjeti kako unatoč velikoj prevlasti, klasični lageraši nisu uvijek i najpopularniji. Na primjer, Polar je najpopularnije pivo u Venezueli a radi se zaista o craftu. Ipak, ne znamo je li riječ o kakvim ekonomskim mjerama prema američkim pivarima koje je tamošnja vlada donijela ili je doista riječ o autentičnoj prevlasti. Zanimljiv je i argentinski Quilmes koji je danas globalna marka s centralom u Luxembourgu, a započeo je također kao craft. Najpopularnije ne moraju biti uvijek nacionalna piva, pa tako u Paragvaju piju brazilsku Brahmu, dok je u samom Brazilu najpopularniji Skol. U Europi, pak, stvari su vrlo jasne i logične. U Francuskoj se najviše pije jeftini lager Kronenbourg 1664 (probao, zaobiđite slobodno) koji se kuha u Strasbourgu ali je u vlasništvu Carslberga. Jasno je kako je u Irskoj najpopularniji Guiness (pa dajte mu onda ovdje malo spustite cijenu, tamo sigurno nije proporcionalno ovako skup), a u Nizozemskoj, gle čuda, Heineken. Bira Moretti talijanski je favorit a u Španjolskoj Cruzcampo. Guiness je, recimo, popularan u Nigeriji, ali primat drži Star, dok u Južnoj Africi najviše piju Carling Black Label. Da se razumijemo, i na Bliskom se Istoku pije. U Saudijskoj Arabiji Moussy, u Iranu niskoalkoholni Delster, u Izraelu Gold Star. Ne treba posebno spominjati Efes u Turskoj. U Rusiji Baltika drži 40 posto tržišta, u Kini je sada najpopularniji Snow, znači promjena u odnosu na ono što sam pisao ranije, no Snow i Tsingtao najprodavanija su svjetska piva, u Indiji i dalje Kingfisher kojeg možemo kupiti i kod nas, u Japanu Asahi, na Tajlandu Chang, sve dobavljivo i ovdje. U Indoneziji piju Bintang iz pivovare u Heinekenovu vlasništvu. Zanimljivije je možda vidjeti količine koje se proizvode.

Ne treba spominjati kako je najveći svjetski pivar Anheuser-Busch InBev. Oni su 2013. proizveli 5,28 milijardi litara Bud Lighta, 4,416 milijardi litara Budweisera, 4,056 milijardi litara Skola, 2,81 milijardi litara Harbina itd. Drugi je najveći globalni pivar SABMiller koji je iste godine proizveo 2,076 milijardi litara Castlea, 2,065 milijardi litara Carling Black Labela, 1,631 milijardi litara Miller Litea, 1,628 milijardi litara Hansa Pilsnera. Normalno, teško je očekivati da će se na top listama naći i neki pivar iz naših krajeva ali je zanimljivo da je, uz Budweiser, još jedino Stella Artois kojeg je Anheuser-Busch InBev proizveo 1,069 milijardi litara u nas zastupljena ozbiljnije.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.