Blogosfera Volim pivu

U Hrvatskoj danas djeluje više od 30 craft pivovara s pogonom u vlasništvu

Ja ti, brate, vjerujem da ćeš uspjeti ako si založio jetra i bubreg da napraviš nešto svoje. Ako nisi, pa čuj, volio bih da si pokazao takvu hrabrost.
Objava 12. studenoga 2018. 0 komentara 521 prikaza
Varionica će kroz neko vrijeme dobiti svoj pogon na svojem zemljištu
Varionica će kroz neko vrijeme dobiti svoj pogon na svojem zemljištu
Imati pogon u vlasništvu zalog je povjerenja prema kupcima i uvjet dugoročno dobrog poslovanja

Brojao ja! Ako toj brojci dodamo i ostatak iz Grupacije malih nezavisnih pivovara, Ličanku, Pivovaru Daruvar, Osječku, Istarsku, tada se broj nekorporativnih pogona penje na 35, možda još koju više, dopuštam da sam poneku zaboravio. Riječ je redom o pivovarama koje sa stalnom prisutnošću na tržištu, bilo nacionalnom bilo lokalnom, dakle one pivovare koje djeluju kao tvrtke sa stalno zaposlenima. Brojati sam išao ponukan polaganjem kamena temeljca za buduću pivovaru Varionice gdje mi je odmah na pamet palo da je pivovara u vlasništvu sada u Hrvatskoj zapravo popriličan broj. Zašto je ta brojka bitna?

Vrlo jednostavno zato što unatoč velikom kukumavčenju o cijeni, dostupnosti, kvaliteti i sličnome, interesa za pivo ipak ima. E sad, naravno, tek je nekolicina onih koji imaju ili održavaju aspiracije na nacionalnom nivou, jer, zaključio sam to u nekom tekstu od ranije ako me pamćenje ne vara, craft u nas postaje jako lokalna stvar. I to je vrlo logično i dobro, jer kupovna moć problem je za sve pa tako i za neovisno pivarstvo koje se bavi sofisticiranim proizvodom koji ovisi o nizu stvari, pa je priču lakše prodati najprije lokalno. Odličan je primjer za to, primjerice, Barilo. Da je odlična stvar sredstva izdvojiti i za vlastiti ugostiteljski objekt, pivnicu dakle, znamo još s Medvedgradom, a sada su isto pokazali i Tap B, nešto ranije Mlinarica i Razum, svakako Garden. San Servolo je digao to još na neku višu razinu koja traži, nazovimo ih tako, premium kupce. Prodaja s najboljom maržom, iz prve ruke, najbolji je početak za mogući iskorak dalje, u regiju ili nacionalno.

Drugi je razlog zašto je vlasništvo bitno i potvrda ozbiljnosti te samopouzdanja, vjere da će pivovara ostati na tržištu dulje vrijeme što bi onda svakako trebali prepoznati i kupci. Jednom mi je u mojim divnim počecima prije 15 i više godina jedan naš veliki novinski urednik rekao kako se ozbiljnost izdavača novina ne vidi u tome koliko prodaje nego koliko je sredstava uložio. Može se reći isto za svaku proizvodnu djelatnost, ja ti, brate, vjerujem da ćeš uspjeti ako si založio jetra i bubreg da napraviš nešto svoje. Ako nisi, pa čuj, volio bih da si pokazao takvu hrabrost. Normalno, nije pogon dovoljan, treba i znanja, upornosti, iskustva bi već moralo biti nakon sada već više od četiri godine. Isto treba reći da je prilično malen broj pivovara koje pogone imaju i na svom gruntu. To je očito savršena kombinacija jer se znatno smanjuju fiksni troškovi a povećava se marža, posljedično i cijena krajnjeg proizvoda ali kod kojega onda ne bi smjelo biti kompromisa. U uobičajenom pregledu na kraju godine vjerojatno ću izraziti optimizam, jer čini se da prilično ubrzano neovisno pivarstvo izlazi iz svojih povoja, a usko grlo cijele stvari mogli bi sljedeće godine ostati samo – ugostitelji.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.