Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Volim pivu

Zagreb je s Pozojem dobio craft festival na nivou vrhunskih svjetskih događaja

Ambiciozno zamišljen, Pozoj je i sjajno proveden, praktično bez pogreške i bez prigovora na organizatora. I s pregršt intrigantnih piva, pa ga treba željno očekivati i sljedeće godine
Objava 05. srpnja 2022. 0 komentara 146 prikaza
Prvi festival Pozoj sasvim je ispunio očekivanja i nametnuo obavezu da drugi ode i još malo dalje
Prvi festival Pozoj sasvim je ispunio očekivanja i nametnuo obavezu da drugi ode i još malo dalje
Foto : Darjan Grilec

Naslov je dosadan ali je točan, čekali smo godinama, praktično od početka crafta u nas da bi metropola konačno dobila pivski festival kojim se može pohvaliti i koji se bez krzmanja može reklamirati. Nije da pokušaja nije bilo – i u suradnji s ambasadama, i uklopljenih u sportske događaje, pa umotanih u glazbene događaje ove ili one vrste. No, degustacijski festival, kako su ga nazvali, nismo još imali. Onako kako se i najavljivao, pa i na stranicama ovog žurnala i njegova portala, Pozoj Craft Festival namijenjen je prije svega pivskim entuzijastima koji će znati prepoznati što dobiju u cijeni ulaznice. A to je mogućnost da probaju piva nekih od doista najboljih svjetskih pivovara gdje im se ta vrijednost vraća već nakon nekoliko isprobanih piva. Dakle, nije riječ o nekoj inačici Oktoberfesta, odnosno klasičnog 'pij i jedi do besvijesti' festivala, već prije o, rekao bih, pivskom događaju. Tim entuzijastima pridružili su se prošlog petka i oni drugi, zainteresirani da vide i probaju nešto egzotično, što ne mogu probati u kvartovskim ili gradskim lokalima. Kao i da se zabave, pojedu nešto dobro jer je na raspolaganju bio food truck uvijek intrigantnog Volim ljuto koji je svoje zalogaje nudio po doista nevelikoj cijeni. I onda je tu bila i potpora Jagermeistera koji se posljednjih godina profilirao kao piće upravo za mlađu populaciju gdje se pokazalo kako i jedna stara etiketa to može kada pristupi stvarima na pravilan način.

Ispunjeno je obećanje, najave su bile točne, u petak je ispod šatora ispred Zmajske predstavljeno više od 20 pivovara sa svojih više od 60 piva. I to u odličnoj organizaciji kojoj se doista nije imalo što za prigovoriti. Po svemu je svojeg gosta festival upućivao na to da se ne radi o tek nekom festivalu, već o događaju namijenjenom onima koji pivo cijene i zaista ih zanima te koji će potrošiti svoje vrijeme korisno, pokušavajući probati što više ponuđenih piva koristeći degustacijsku čašu koja je ulazila u cijenu karte. A bilo je tu zaista svačega, brdo soura, brdo NEIPA, RIS-ova, svega iz sfere novovalnog pivarstva koje se sada razvija prema brojnim podstilovima. I tako se na Pozoju moglo probati krasnih 'divljih' soura, voćnih, pa onda niza ovakvih ili onakvih IPA često s pridjevima 'double dry hopped' i slično, pa onda russian imperial stoutovima koji su dosezali i 14 posto alkohola. Vanjskih 37 celzija nisu bili problem, probalo se i to. Kao i jedini pilsner koji je doista bio dobar i došao kao pravo osvježenje na sve 'teškaše' u ponudi. Što sam točno probao po imenu piva nemojte me pitati, nema teorijske šanse da se zapamte imena piva koja pune cijeli ovaj redak. No, zaista, kultni Evil Twin, Mikkeler, Lervig, Amundsen, Omnipollo, Basqueland, Arpus, Jacki O's, Adroit Theory, Aslin pokazali su zaista vrhunsko pivarstvo, okuse koji danas prolaze, a domaćih se nekoliko predstavnika u sve dobro uklopilo. – Da, dobro je, odlično organizirano, vrijedilo je doći. Sviđa mi se što je sve usmjereno degustaciji, ne pretjerivanju, polako se može probati sve što te zanima, i ono drugo za što do sada nisi čuo, rekao je poznati novinar i pokretač Pivnica.net Mato Pejić.

Ovaj veteran zna što su pivski festivali jer je čovjek s u nas najdužim stažem na Oktoberfestu, a pivom se bavi, pa, oduvijek. Tako je doista i bilo, nisam čuo niti jedan prigovor na organizaciju festivala. – Svi su rekli kako je to ocjena 10 od 10. Jasno da sam zbog toga zadovoljan, a to isto tako znači i da treba nastaviti dalje. Trebamo biti uporni, nastaviti s jačanjem festivala svake godine i onda vidjeti tamo negdje nakon petog izdanja gdje smo. Ali, jako sam zadovoljan kako je sve ispalo, vidim da ljudi uživaju, rekao je organizator festivala Andrej Čapka. Sasvim točno, puno se uživalo i festival je bio uspješan. Sada je pitanje za dalje. – Rekao bih da bi bilo dobro da se poradi na marketingu, prema susjednim zemljama pogotovo, Sloveniji, Mađarkoj, gdje ima puno ljubitelja craft pivarstva kojima udaljenost do Zagreba nije osobit problem. Time bi ovaj festival u cijelosti bio poput onih zaista velikih poput onog u Kopenhagenu, postao bi međunarodnim, kaže Zvonimir Pelko, distributer piva koji je i najzaslužniji za ovako dobar izbor piva na Pozoju. Tradicionalno Zmajevo odvijalo se sljedeći dan na istom mjestu, ali s drastično povećanim prostorom bivajući gotovo ekstenzijom Pozoju koji se odvijao prvi puta. Dakle, Zagreb je zapravo dobio jedan paket pivskih festivala u kojem su se mogli pronaći baš svi ljubitelji piva općenito. Konačno imamo i to. 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.