Blogosfera Zastupnica čitatelja

Bolje je kupovati povoljno nego jeftino

Objava 09. rujna 2012. 0 komentara 9 prikaza
Foto: VL
Foto: VL
Ružica Cigler i blog Zastupnica čitatelja

Izgleda da su nas trgovci prezasitili reklama za jeftine proizvode, a mi smo shvatili da je toj robi kvaliteta upitna, pa sad više gledamo na omjer cijene i kvalitete

Vjerujete li da recesija može donijeti i nešto dobro? Može! Istina, samo u nekim dijelovima života, ali – može. Otkriva nam to istraživanje Centra za istraživanje tržišta GfK, provedeno u srpnju, a čiji su podaci nedavno obrađeni. Mediji su ih uglavnom donijeli kao vijest ili širu informaciju, a meni se čini da zavređuju našu pažnju.

Osnovni je zaključak istraživanja da se dramatično promijenilo ponašanje domaćih kupaca i način kako donose odluke prilikom kupovine, bilo robe ili usluge. Većini kupaca danas je najbitniji omjer cijene i kvalitete, a još prije koju godinu u odabiru proizvoda koje smo kupovali rukovodili smo se tradicijom, navikom , bili smo vjerni određenoj robnoj marki itd.

Kupci na Zapadu još su i prije 2008. godine u pravilu tražili kvalitetnu robu za pristojnu cijenu, a domaće je potrošače, eto, tek kriza poučila što i kako treba kupovati. Istraživanje kaže da čak 39 posto ispitanika danas ponajviše gleda i vrednuje omjer cijene i kvalitete, zatim, sama kvaliteta bitna je za 22,5 posto hrvatskih kupaca, a 17 post potrošača pazi da je proizvod ili usluga dobra za njihovo zdravlje.

Znakovit je i zanimljiv podatak da je cijena pala na četvrto mjesto interesa kupaca – svega 8,3 posto. Što bi mogao biti razlog tomu? Jesu li nas trgovački lanci prezasitili reklamama o jeftinim proizvodima, kojima smo mi dosta dugo vjerovali, a onda napokon shvatili – kakva cijena takva kvaliteta! I sama sam kupila japanke za deset kuna, koje su se potrgale četvrti dan, a da sam dala više novca mogla sam ih nositi i nagodinu.
Nakon cijene, na peto mjesto naši su građani smjestili naviku kupovanja – sedam posto ispitanika; na šesto mjesto ekologiju, pitajući se koliko je proizvod ili usluga štetna za prirodu i okoliš – 2,8 posto; na sedmo mjesto tradiciju – 2,3 posto; i na posljednjem je mjestu brand – marka – samo 1,3 posto.

Iznenađuje me da se brand smjestio na posljednju stepenicu, jer i sama kupujem čokoladu samo od jednog proizvođača, a slično je i s nekim drugim proizvodima. Kad malo bolje razmislim, ne znam jesam li ovisna o brandu, jesam li tradicionalist ili baš tu čokoladu kupujem iz navike. Nisam tipični kupac, ali ove tri kategorije su mi po značenju malo preblizu i prije bih rekla da kupujem po navici nego po brandu. Vidim sad, to nije dobro i moram slijediti druge, pametnije građane i misliti na omjer kvalitete i cijene.Ti, pametniji od mene, eksperimentirali su stanovito vrijeme, kupovali i probali proizvode koje prije nisu koristili i zaključili da neki proizvodi u koje su prije vjerovali, sad više ne zaslužuju njihovo povjerenje.

Isprobavajući nove proizvode ljudi su naučili da za svoj novac mogu tražiti nižu cijenu, a da istodobno ne moraju odustati od kvalitete. Vrijeme je da i oni, koji još nisu, progledaju, jer istraživanje pokazuje da čak vrlo kvalitetne proizvode i usluge možemo naći po isto tako vrlo povoljnim cijenama. Ponavljam, povoljnim cijenama, ne jeftino.

Eto, bar smo se po nečemu počeli izjednačavati s građanima u razvijenim svjetskim tržištima.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.